ללקוחות שלכם יש חששות! איך תפיגו אותם ותטפלו בהתנגדויות ביעילות…

יש לי וידוי קטן… מאז שנכנס האינטרנט לחיי (וזה כבר די הרבה זמן) הוא הפך להיות התנ"ך שלי כמעט בכל תחום אפשרי – החל בחדשות, דרך בחירת מסעדות, אתרי נופש, רופאי שיניים, חוגים, הזמנות מהסופר ומה לא… חוץ מלבשל ארוחת ערב לילדים שלי, האינטרנט משרת אותי נאמנה בכל תחומי החיים… ועדיין – אני מודה, כשאני ניגשת לחפש שירות או מוצר שאני צריכה, עולים בי חששות… לגבי האמינות של השירות, טיב המוצר ואיך בכלל אני אדע שלא מדובר בשרלטן סדרתי עם כשרון בבניית אתרים.

הכלים השיווקיים שיפיגו חששות

כולנו בני אדם ולכולנו יש פחדים וחששות בעיקר מהלא נודע. גם ללקוחות שלנו יש חששות כשהם מגיעים אל אתר האינטרנט שלנו או אל דף הנחיתה שלנו.

הם חוששים שלא נוכל לספק להם פתרון אמיתי, הם חוששים מהסיבה שהם לא מכירים אותנו מספיק מכדי לתת בנו אמון, הם פוחדים הרבה פעמים שהמחיר יקר או מצד שני שהמחיר זול מדי. וגם אם אנחנו מציעים להם בונוס, מוצר חינם או מתנה, אצל חלק מלקוחותינו (המשתייכים לזן החשדן) הדבר יעורר חשש.

החששות והפחדים הללו מעלים אצל הלקוחות הפוטנציאלים שלנו לא מעט התנגדויות, עם חלקן אגב, הם כבר הגיעו מהבית.

התפקיד שלנו כבעלי עסק הוא למוסס את החששות והפחדים, לטפל בהתנגדויות אחת אחרי השנייה ולהוביל את הלקוח שלנו בבטחה אל עבר טופס יצירת הקשר או אצל חלקנו לכיוון קניה שקטה ובטוחה.

אז מה למעשה צריך להיות בטקסט השיווקי שלנו שיעשה עבורנו את העבודה וירגיע את הלקוחות הפוטנציאליים שלנו?

הנה כמה כלים שיווקיים מובהקים להפגת חששות:

  1. עדויות – אין דבר משכנע יותר מביקורת מפרגנת ואמיתית עליכם. הכניסו לאתר שלכם או אל דף הנחיתה שלכם המלצות של לקוחות. שימו גם שם מלא ואם אפשר תמונה כדי להגדיל את רמת המהימנות של כל עדות. "לקוחות מספרים" הוכחו כאמצעי שכנוע יעיל ועוצמתי הממוסס חשדנות.
  2. Social proof  – כשאנחנו נותנים ביסוס והוכחה שמספר רב של אנשים כבר השתמש במוצר או בשירות שלנו, אנחנו מעלים את האמון בו ומפחיתים עוד כמה חששות, הרי אם כל כך הרבה אנשים בארץ או בעולם כבר ניסו את המכשיר והיו מרוצים, השתמשו בשירות והצליחו – זה וודאי אומר שהוא טוב ומוצלח (חשוב כמובן לחשוף אך ורק נתונים אמיתיים).
  3. שאלות ותשובות – כל בעל עסק מתמודד מדי יום עם שאלות מגוונות אודות המוצר שלו שמגיעות אליו מלקוחותיו. הצגת השאלות החשובות והרווחות ומתן מענה עבורן, הוא כלי מפיג חששות בעל חשיבות גבוהה. הרבה פעמים קל לנו כלקוחות לחפש את התשובות דווקא במקום הזה מאשר לחפש אותן בין השורות בטקסט.
    אזור של שאלות ותשובות בדף הנחיתה שלכם או עמוד שאלות ותשובות באתר האינטרנט שלכם הוא הזדמנות מצוינת להעלות נושאים חשובים אותם לא העלתם בטקסט וגם להדגיש פרטים חיוניים שכבר דיברתם עליהם והנה אתם חוזרים ומבהירים שוב.
  4. פגישה ראשונה חינם – עוד דבר שיגרום ללקוחות שלכם לירידה משמעותית בסולם החששות הוא פגישה אתכם. הזמינו אותם לפגישת ייעוץ חינם, לבדיקה ראשונה ללא תשלום, לשיעור או אימון ראשון עליכם, שלחו להם דוגמית מתנה וכו'– הזמנה שכזו היא אמצעי מכירתי יעיל מאוד. הוא לא רק מעניק ללקוח הפוטנציאלי שלכם מתנה הוא למעשה מפגיש אתכם איתו ומאפשר לכם להפיג את חששותיו ולמוסס את ההתנגדויות שאולי יש לו פנים אל פנים.

הטקסט השיווקי הוא למעשה שיחה שאתם מנהלים עם הלקוח הפוטנציאלי שלכם, ולכן טקסט בנימה אישית, יכול להוות מפיג חששות מצוין עבורכם.
אם תציגו את עצמכם ואת המוצר שלכם, תסבירו בגובה העיניים ומתוך הניסיון והידע הרב שברשותכם איך הוא יכול לעזור ללקוח, וודאי תצליחו לחבר אליכם לקוחות רבים, להעלות את האמון ולהפחית את מפלס הדאגה.
כמי שעוסק כבר שנים בתחום ומכיר היטב את אופי הלקוחות, אני בטוחה שפיתחתם מומחיות בגורמי החשש אצל הלקוחות שלכם…כל שנותר לכם לעשות הוא לטפל בהם בעדינות ובחכמה בעזרת המילים הנכונות שיניחו את דעתם ויגרמו להם לבטוח בכם ולהרים טלפון.

 אז אם אתם מרגישים שאתם רוצים למנף את העסק שלכם שיווקית, אני מזמינה אתכם להרשם באתר שלי:

http://www.sharonkoren.co.il/

ולקבל ממני מדי שבוע טיפ שיווקי חיוני ללא תשלום, שיעזור לכם להקפיץ את העסק שלכם קדימה.
וגם… מתנה! "כתיבה שכנועית במייל – איך להפוך מילים לכסף" – ספר אלקטרוני חשוב שילמד אתכם איך להתחיל לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם ולהגדיל את פוטנציאל המכירות שלכם בעזרת ניוזלטרים יעילים ומוכרים.

עד הפעם הבאה…

12 תגובות
    • שרון קורן
      שרון קורן אומר:

      תודה יקירי… גם עוקב (טוב, זה המקצוע שלך :)) וגם מפרגן… מקסים!

  1. תקוה טיבי
    תקוה טיבי אומר:

    מניסיוני בתחום המכירות הרעיונות שלך מעוליים , ויעלים

תגובות סגורות