הדרך הנכונה לפנות ללקוחות שלכם

אחת השאלות הנפוצות בה אני נתקלת כמעט מדי יום היא "איך אני צריך לפנות לקהל היעד שלי?"…

השאלה כמובן מצריכה מחשבה קצת יותר מעמיקה והתשובה היא לא מתמטית.

איך תפנו ללקוח?

אז השאלה הראשונה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא: מי קהל היעד? (זו הרי תמיד השאלה הראשונה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו). זו השאלה הבסיסית שיכולה לעזור לנו לבחור את סוג הפניה (יחיד, רבים, זכר או נקבה). אבל ישנה שאלה עמוקה יותר שיכולה לדייק לנו את הפניה בצורה משמעותית והיא: "איך קהל היעד שלנו חושב" ואני אסביר מההתחלה.

אני נוהגת לפנות (גם עבורי וגם עבור לקוחותיי) ישירות אל הלקוח. קריאת טקסטים שיווקיים היא קריאה יחידנית – אנשים לא ממש קוראים יחד ולכן חשוב להתייחס ללקוח באופן ישיר בגוף שני יחיד (שלום לך, אתה וודאי יודע וכו'). על מנת להתגבר על סוגיית הזכר-נקבה ישנן מילות יוניסקס בהן כדאי להשתמש כמה שיותר (עבורך, שלך, לך, בשבילך, איתך וכו'). מכיוון שמבחר המילים האלה מוגבל, אין ברירה אלא לפנות בלשון זכר (יחיד). ולכל הבנות שמרימות גבה… אם הקהל שלכם הוא קהל שמכיל גברים ונשים גם יחד – הפניה בלשון זכר תהיה מקובלת גם על הנשים (מה לעשות, כאלה אנחנו). יהיו אולי כאלה שלא ממש יאהבו את זה אבל זה בסופו של יום יתקבל. פניה בלשון נקבה לקהל שיש בו גם גברים – לא תעבור! כי כרגע, למרות הפמיניזם המתקדם בעולמנו – לגברים יהיה קשה מאוד לעכל אם יפנו אליהם בלשון נקבה. אז אלא אם כן קהל היעד שלכם הוא נשי מובהק, כדאי ורצוי לפנות ללקוח ישירות בלשון יחיד זכר.
אבל…. וכאן נכנס הפרמטר השני אותו אנחנו צריכים לשקול כשאנחנו מתכננים את הפניה… איך חושב קהל היעד שלנו. ואני אתן דוגמא. הורים שחוגגים לילדם יום הולדת, בר מצווה, עליה לכיתה א' או כל אירוע הורי אחר – חושבים ברבים. לכן, כדאי כאן לבצע את הפניה ברבים (אנחנו מזמינים אתכם, אתם יודעים, חשוב שתבינו וכו'). מצד שני, זוג (לא עלינו) שעומד לפני גירושין חושב לחלוטין יחידני – בשלב הזה של היחסים, בני הזוג כבר לא חושבים כזוג ולכן חשוב לפנות שוב, בלשון יחיד.

ועכשיו אתגר… בני זוג שמתגרשים ופונים למגשר בנושא המזונות – כיצד תפנו אליהם?  נכון! בלשון רבים – כי הפניה אליהם היא עדיין כהורים (מזונות ילדים) – והורים, גם אם הם מתגרשים – תמיד יחשבו ברבים.

המטרה שלנו בפניה ללקוח היא ליצור אינטימיות מסוימת בינינו לבין הלקוח, ליצור שיחה שתדמה כמה שניתן שיחה פנים מול פנים.

הפניה הישירה תעשה עבורכם את העבודה, תבנה אמון, תפיג חששות ותגרום ללקוח להרגיש כאילו אתם עצמכם עומדים ומדברים איתו ולא דף אינטרנט קר ומנוכר.

ואם אתם שואלים את עצמכם אחרי כל זה "אז למה את פונה אלינו ברבים?" – אני אענה על פי הפרמטר השני… בבלוג הקריאה היא קריאה "המונית" ולא יחידנית כמו באתרי אינטרנט שמציעים לכם מוצר או שירות. כולכם יודעים שאנשים רבים קוראים יחד אתכם את הפוסטים שלי ולכן החשיבה שלכם בנושא הזה היא ברבים.

רק תעשה/י לי טובה – ותבטיח/י לי שאף פעם, אפילו לא אם את/ה תחת איומים – אל תפנה/י אל הלקוחות שלך כאילו את/ה לא יודע/ת מי הוא/היא.
אף פעם אל תשתמשו בזכר ונקבה יחד ובהפרדה של לוכסן. זה מסורבל לקריאה, מעכב, לא אישי, ומראה ללקוח שאתה לא באמת יודע מי הוא…

אני מזמינה את מי שטרם הצטרף אלי – להירשם באתר שלי

http://www.sharonkoren.co.il/

ולקבל מדי שבוע טיפ שיווקי חיוני שיעזור לכם להקפיץ את העסק שלכם קדימה.
וגם… מתנה! "כתיבה שכנועית במייל – איך להפוך מילים לכסף" – ספר אלקטרוני חשוב שילמד אתכם איך לכתוב מיילים שיווקיים יעילים ומוכרים.

עד הפעם הבאה…

שרון

2 תגובות
  1. אלייזה אייל
    אלייזה אייל אומר:

    היי שרון.
    משהו הטריד אותי ולא ידעתי מה.
    עכשיו אני יודע מה זה היה.
    זה כל הנושא האישי..
    ממש עכשיו יוצא לפעולה האתר.
    מעולההה
    תודה

    • שרון קורן
      שרון קורן אומר:

      תודה איילי! חבל שמגוגל לא מגיעים ישירות אל דף הבית…

תגובות סגורות