איך להפוך את הגלישה באתר שלכם לנוחה ויעילה

כשהייתי צעירה (מאוד) או לפחות לפני שנולדו לי ילדים, יכולתם לתפוס אותי בכל שעה של היום מתרוצצת על עקבים גבוהים (מאוד) בכל רחבי הארץ. עקב גבוה תמיד נראה לי חיוני ותורם להופעה ובגלל זה לא ויתרתי עליו בשום אופן ובאף יום.
כל זה עד…שיום בהיר אחד, במסגרת מערכת בחירות סבוכה בה לקחתי חלק כיועצת תקשורת נמרצת…אכן נמרצתי, רצתי והתגלגלתי מכל המדרגות, אני, העקבים וכל ערמת הקלסרים שהסתירה לי את הדרך. השורה התחתונה היתה רגל שבורה ומערכת בחירות על קביים. ואתם וודאי יכולים לדמיין לעצמכם שמערכת בחירות על קביים (בלי יכולת  לנהוג או לרוץ לשומקום) היא לא ממש פונקציונאלית. לכן מאז, החלטתי להיות קצת יותר פונקציונאלית ובחרתי לרוץ בנעליים שטוחות ונוחות (חוץ מאירועים מיוחדים כמובן). אני לא יודעת אם זה תהליך של התבגרות בה אתה מבין שמה שיפה וכואב הוא OUT ומה שנראה טוב אבל הוא גם נוח ומצריך פחות סבל הוא INאו שבכל זאת התגלגלות אחת מגרם מדרגות לא קטן עשתה את זה אבל זהו מוטו שאני לוקחת אותי איתי לתחומים חשובים בחיי וגם ללקוחות שלי.

הכי נוח והכי פשוט עבור הלקוח

בשנים האחרונות אנחנו מבינים יותר ויותר שאתרי האינטרנט שלנו צריכים להיות יפים אבל קודם כל נוחים ופונקציונאליים ללקוחות שלנו. המעבר לאתרים ודפים פשוטים ופרקטיים יותר הוא שיווקי לחלוטין. מאתרי פלאש מפוארים, עמוסים באלמנטים מעוצבים, לרוב לטובת  ה- SHOW, אנחנו הולכים לכיוון של אתרים אמנם מעוצבים היטב אבל מינימליסטים יותר כהדגש הוא להציג אתר נוח לגלישה, זמין ומזמין ובעיקר פשוט מאוד עבור הלקוח לקלוט את הטקסטים השיווקיים ואת המסרים אותם חשוב לנו שיועברו אליו בדרך הטובה והנכונה ביותר.

ומהן בעצם ההמלצות ל-עיצוב שיווקי נכון עבור אתר האינטרנט שלנו?

ראשית, שיהיה ברור ומובן. כמה שפחות אלמנטים קופצים, מתחלפים ומסתובבים. התפריטים צריכים להכיל בדיוק את המידע שאנחנו רוצים להגיש ללקוח – עם כמה שפחות מאמץ מצידו לצרוך. אם פלאש חשוב לכם, נסו שיהיה "עדין" וברור ושיהיה שם אך ורק אם הם משרת את הגולש טוב יותר ועושה לו את החיים יפים יותר וגם קלים יותר – באתר שלכם.

תפריט עליון (בראש המסך) יכיל בדרך כלל את העמודים הכלליים שלנו: אודות, הצוות, החזון, שאלות ותשובות, עדויות, צור קשר וכו'. תפריט הצד (בצידו הימני של המסך) יכיל את המוצרים שלנו.
וזה משהו שהייתי רוצה לומר עליו עוד משפט: כשמי מלקוחותיי מבקש ממני לארגן לו את אתר האינטרנט מבחינת תוכן, תפריטים ונושאים, אני נתקלת פעמים רבות בקישור בתפריט הניווט שנקרא "מוצרי/שירותי החברה". מכיוון שאנחנו רוצים להעניק ללקוחות שלנו את מלוא הנוחות או במילים פשוטות "להאכיל אותם עם כפית", חשוב שנפרט בדף הבית את המוצרים או השירותים שלנו בנפרד בתפריט הצד. אל תמתינו שהלקוח יחפש את המוצר שלכם, הציגו אותם כבר בעמוד הבית בצורה הנראית והברורה ביותר וצרו ללקוח שלכם גישה קלה אליהם.

לגבי הטקסט, כמו שאני חוזרת ואומרת בכל הזדמנות, חשוב שהטקסט יהיה כתוב בצורה שתהיה פשוטה לקריאה, הכניסו כותרות, בולטים, הדגישו מילים חשובות וחלקו לפסקאות. הכל כדי שהטקסט שלכם לא יראה כמו גוש מילים קשה לעיכול.
ועוד דבר חשוב לגבי הטקסט, השתדלו שכשהלקוח נכנס לעמוד האינטרנט שלכם – הטקסט יקפוץ לו מייד לעיניים. לכן, אם יש לכם באנרים ענקיים, הֶדֶרים גדולים(ראש עמוד מעוצב עם תמונות, לוגו או כל עיצוב אחר), תמונות או מיצגים פירוטכניים מפוארים שדוחקים את הטקסט למטה מבלי שהגולש יבחין בו, הפטרו מהם או לפחות צמצמו אותם לגודל כזה שיתן מספיק מקום לטקסט שלכם להיראות.

מכיוון שכבר אמרתי שאני בעד עיצוב טוב ונכון שיתמוך בטקסט מדויק ומשכנע, כדאי להכניס לעמוד תמונה שתוסיף עניין, תמחיש את המוצר ותקליל את קריאת בליל המילים שלצידה.

ודבר אחרון, במסגרת הרצון שלנו להקל על הלקוח ולספק לו את התנאים הטובים, הנעימים והפונקציונאליים ביותר לצרוך את התכנים והמסרים שלנו חשוב לכתוב בפונט נוח לקריאה – גדול מספיק אבל לא גדול מדי!

לסיכום משפט קצר: מה שלא פונקציונאלי ללקוח שלכם, עדיף שלא יהיה שם בכלל.

שתהיה לכולנו שנה של שפע, יצירה, פרנסה ובריאות.

ומי שעוד לא הספיק בשנה שעברה, אני מזמינה אתכם השנה להירשם באתר שלי

http://www.sharonkoren.co.il/

ולקבל מדי שבוע טיפ שיווקי חיוני שיעזור לכם להקפיץ את העסק שלכם קדימה.
וגם… מתנה! "כתיבה שכנועית במייל – איך להפוך מילים לכסף" – ספר אלקטרוני חשוב שילמד אתכם איך לכתוב ניוזלטרים יעילים ומוכרים.

עד הפעם הבאה…

1 תגובה

תגובות סגורות