איך לא לפספס את הזהב האמיתי של העסק שלך

היום בבוקר, בדרך חזרה מפיזור הילדים במסגרות, הרשיתי למחשבות שלי לנדוד לרגע אחד (רק לרגע! כי במהלך היום אין להן זמן לעשות את זה) ונזכרתי במייל  מקסים שלקוח כתב לי אתמול "אני מכיר הרבה כותבים, אבל אצלך האותיות מתנהגות לפי בקשתך, פשוט מדהים!". אני חייבת להודות שהתרגשתי. אין כמו לקוח מרוצה ויותר מזה, אין כמו לקוח מרוצה ומפרגן.

וזה מביא אותי לפואנטה של הפוסט הזה (עם עוד הקדמונת..אבל זה כבר מגיע).

אנחנו (בעלי העסקים) משקיעים המון מאמצים, זמן וכסף בגיוס לקוחות חדשים.
שיווק, מכירות, פרסום, פגישות… ובעיקר הרבה מאוד אנרגיות, ולפעמים אנחנו שוכחים את אחד הדברים שיכולים להוות עבורנו מוקד רווח עצום – וזה הלקוחות הקיימים שלנו.

הלקוחות הקיימים שלך – הם הזהב האמיתי של העסק שלך.

הלקוחות הקיימים שלך

הלקוחות הקיימים שלך

למה?

הם כבר מכירים אותך – אז אלמנט המכירה מצטמצם מאוד, האמון כבר קיים, הקצב מוכר והבסיס כבר איתן.

אתה מכיר אותם – ויודע היטב מה הצרכים שלהם, מה חשוב להם, איך הם אוהבים את הקפה שלהם וכו'

הדרך אליהם מהירה וחינמית לחלוטין – אין צורך בפרסום, הם במרחק מייל ממך

וכל מה שנותר לך זה לעשות הם שלושה דברים:

1. להציע להם מוצרים נוספים שלך

2. לייצר עבורם מוצרים משלימים בהתאם לצורך שלהם (מה שיגדיל את סל המוצרים בעסק שלך וזה כבר טוב)

3. ליידע אותם שיש לך עוד מוצר או שירות מעולה בשבילם

 

אני לא אכנס עכשיו לכל נושא רשימות התפוצה, מיילים שיווקיים ושמירה על קשר רציף עם הלקוח, גם (ובמיוחד) אחרי שסיימת לספק לו את השירות או המוצר שלך.

אני רק אומר שאם יש לך רשימות תפוצה, כדאי לייחד ללקוחות הקיימים שלך רשימה משלהם ולדוור אותם באופן אישי וספציפי למוצרים שמתאימים להם.

הפניה ללקוח קיים היא כמובן אישית יותר, אתם מכירים כבר ויש לכם היסטוריה משותפת – אז השיחה היא אחרת.

ההשקעה בהחזרת לקוח קיים והגדלת סל המוצרים שהוא מזמין ממך היא קטנה בהרבה מגיוס לקוח חדש, ולכן היא משתלמת יותר – השקעה מול רווח.

אגב, לא אני המצאתי את האסטרטגיה הזו, החברות הגדולות בנויות עליה, זה נקרא הגדלת ה- ARPU – ההכנסה הממוצעת מלקוח קיים.

זה לא אומר שצריך להפסיק את שיווק העסק ללקוחות חדשים, חלילה…

אבל זה אומר שלא כדאי לשכוח את אחד ממקורות הרווח הגדולים של העסק שלך – הלקוחות הקיימים.
אני מזמינה אותך להתחיל לגלגל את הרעיון הזה, להרחיב אותו ולהוציא אותו לפועל – אשמח לשמוע איך זה עובד בשבילך.

ובהזדמנות זו אני רוצה לשלוח מסר לכל הלקוחות הקיימים שלי – אני אוהבת אתכם!

 

אני רוצה להזמין אותך להציץ בפרויקט החדש שלי:

http://www.textor.co.il/pages/atsmaut/

 

שלך,

שרון