האיזון העדין בין ארוך ומלאה, לקצר ולא משכנע

כמה ארוך צריך להיות הטקסט כדי להניע ולא להבריח

אחת התופעות שתמיד מצחיקות אותי במקצוע שלי היא כשלקוח מתעניין מתקשר ואומר "אני צריך רק כמה שורות…", התשובה המוכנה שאני שולפת, קצרה  וממוקדת היא
"כמה שורות?".

בעולם תחרותי כל כך, בו אנחנו חייבים להיות משכנעים, ממוקדים, מדויקים ובעיקר מנצחים, כמה שורותלא יצליחו להביא את הלקוח ליצור איתנו קשר – צריך קצת יותר מזה…

ואם אתם שואלים – כמה יותר? או! על זה בדיוק רציתי לדבר איתכם היום.

האיזון העדין בין ארוך ומלאה, לקצר ולא משכנע

אורך הטקסט שלכם הוא דבר קריטי ביותר, ובעיקר מאוד מאוד תלוי, במה? בכל!

במוצר שלכם

בקהל היעד שלכם

במחיר של המוצר

בסוג הכלי השיווקי (דף אינטרנט, דף נחיתה, מייל שיווקי)

ועוד

כפי שאמרתי, טקסט קצר מאוד, של כמה שורות בלבד, לא יצליח להעביר ללקוח את מה שהוא מחפש, ולא ישכנע אותו שאתם, זה בדיוק מה שהוא צריך…
טקסט ארוך מדי, מצד שני, יכול לייאש את הלקוח באמצע, לגרום לו לנטוש את הדף וללכת ישר למתחרים שלכם.

אז הנה לכם כמה כללי אצבע שיכוונו אתכם לכמות הטקסט האופטימאלית שתהיה מספיקה, אבל לא תלאה, שתעביר את כל המידע, אבל את המידע החשוב ביותר (על התוכן דיברנו ונדבר בהזדמנויות אחרות) – כרגע נתמקד בכמות.

דפים שיווקיים באתר האינטרנט

אני ממליצה כאן על בסביבות ה-300 מילה, זוהי הכמות שמכילה בדרך כלל את כל המסרים החשובים שלכם כעסק, בניית אמון, טיפול בהתנגדויות וכמובן – כותרת משכנעת ומשפט הנעה לפעולה – מזמין – לא לשכוח!

כשהגולש נכנס לאתר אינטרנט, הוא לא מורגל בקריאה ממושכת ובגלילה ארוכה, הוא נמצא בשלב הבירור, וזוהי כמות הטקסט האידאלית שאמורה לשכנע אותו ליצור עמכם קשר (בתקווה שגם התוכן ממוקד ומשכנע).

דפי נחיתה

כאן למשל המנעד רחב יותר…

יש לנו דפי לכידה – שמטרתם לאסוף לידים והם לא נועדו לשכנע, אלא ליצור סקרנות שתגרום לגולש ליצור עימנו קשר. קצר וקולע – כאן לא הייתי עולה על 150-200 מילה.

דפי נחיתה שמציעים מוצר או שירות כלשהו, שמכילים את כל העוגנים השיווקיים החשובים, יכללו בין 400-600 מילה (פלוס מינוס).

והנה הגענו לדפי מכירה, שמציעים קורסים, סדנאות, או מוצרים/שירותים בעלי עלות גבוהה.

כאשר עלות המוצר/הסדנה/השירות גבוהה – נדרש דף ארוך יותר. כשאנשים מתבקשים לשלם הרבה כסף, רמת המעורבות שלהם במוצר גבוהה יותר, ולכן, נדרשים מאיתנו יותר אמצעי שכנוע.

מניסיוני הרב מאוד בכתיבת דפי מכירה של סדנאות (מאות דפים!) שמחירן אלפי שקלים – אורך הדף יעמוד על 1000 מילה ומעלה.

אבל… גם אם המוצר יקר מאוד, גם אם הוא בעל רמת מעורבות גבוהה ללקוח – תשתדלו לא לעלות על 1500 מילה – כי ללקוח פשוט לא תהיה סבלנות לקרוא הכל, ויש סיכוי שהוא יתייאש באמצע.

כבר יצא לי להיתקל בדפי נחיתה באורך הגלות, עם גלילה אינסופית, עם סיפורי אלף לילה ולילה ומיליארד עדויות, ועוד פסקה, ועוד בוקסה,  שלא רואים את הסוף שלו… אני לא מכירה הרבה אנשים שמצליחים לעמוד באורכים האלה.

אגב, אם יש לכם סדנה חינמית או כזו שעולה סכום סמלי של 50 ש"ח או משהו בסביבה, אין צורך לעלות על 500 מילה… בסכום כזה, הלקוח לא צריך שלבי שכנוע רבים! רק תדאגו להכניס לטקסט את עוגני השכנוע הנכונים, כדי לא לפספס את הלקוח – גם במחיר הזה.

ואחרון חביב – מייל שיווקי

גם כאן, חשוב לא לעלות על 250-300 מילה!

מייל שיווקי הוא מסר קצר, קולע, שאנשים קוראים תוך כדי עבודה, ואין להם זמן או סבלנות להכיל משהו ארוך יותר.

אם הטקסט של המייל השיווקי שלכם יהיה ארוך מאוד, יש סיכוי גבוה שהלקוח פשוט יסגור את המייל ולא יתחיל אפילו בקריאה – וחבל.

אז במקרה של הטקסט השיווקי שלכם – האורך מאוד קובע! וחשוב להיות מדויקים!

יש כמובן גם את סוגי הקהלים, גברים קוראים יותר קצר, נשים אוהבות להאריך. כל מה שקשור לבריאות ידרוש בדרך כלל טקסט ארוך יותר שיגיש יותר מידע.

ויש עוד המון מה לומר… אבל אני לא רוצה להאריך יתר על המידה.
מקווה שזה הספיק והשאיר טעם של עוד… כי גם זה חשוב מאוד בטקסט שלכם!

עד הפעם הבאה,

שלכם,

שרון

אני מזמינה את מי שטרם הצטרף אלי – להירשם באתר שלי:

http://www.sharonkoren.co.il/

ולקבל מדי שבוע טיפ שיווקי חיוני שיעזור לכם להקפיץ את העסק שלכם קדימה.
וגם… מתנה! "כתיבה שכנועית במייל – איך להפוך מילים לכסף" – ספר אלקטרוני חשוב שילמד אתכם איך לכתוב מיילים שיווקיים יעילים ומוכרים.

ואם אתם זקוקים לעזרה:

  • ·       בשיווק יעיל של העסק שלכם
  • ·       במציאת הדרך המתאימה לכם ביותר להביא עוד לקוחות
  • ·       ובהפיכת הטקסטים השיווקיים שלכם למשכנעים ויעילים יותר

 אשמח לסייע לכם

דברו איתי: 054-7637737

2 תגובות
  1. חגי שלו, מומחה לשינויים עסקיים
    חגי שלו, מומחה לשינויים עסקיים אומר:

    תודה רבה שרון על פוסט חשוב עם מידע מועיל מאין כמוהו.
    אגב, מה שלא פחות חשוב מהאורך זה ליצור עוגנים ויזואליים, כותרות משנה ושבירות בטקסט כדי לאפשר לקורא לתפוס את העיקר, בעיקר כאשר הטקסט הוא ארוך מאד.
    המון תודה!

    • שרון קורן
      שרון קורן אומר:

      בהחלט חגי, זהו קיסמה של הכתיבה השיווקית שהיא בעצם מיועדת לכולם, גם למי שאוהב לקרוא כל מילה, וגם למי שאין לו כל כך סבלנות.
      ואז הכותרות, הבולטים, ההדגשות, המרכוזים ו"עיצוב הטקסט" כנוח וקריא יותר – מאפשר ל"קצרים" יותר בקריאה, לקלוט את המסרים החשובים.
      ויש עוד כל כך הרבה מה לומר בנושא :)

תגובות סגורות