שם מדויק יביא להצלחת המוצר

חיים ומוות ביד השם!

אתמול בתוכנית "המיזם", הוצגה אפליקציה – שעושה דבר מדליק:
היא עונה על צורך חשוב. למשל: הגעת הביתה בלילה ונגמר לך החלב, אבל לא בא לך לצאת לקנות, אז אתה פשוט נכנס לאפליקציה, כותב שאתה צריך חלב, ומישהו (תמורת כסף כמובן) פשוט מביא לך חלב עד הבית. מגניב לא?

שם מדויק יביא להצלחת המוצר

אבל היתה בעיה גדולה מאוד עם האפליקציה הזו, שעוררה מחלוקת בקרב השופטים, בעיה שיתכן ואפילו תמנע ממנה מלהצליח בגדול – השם שלה!

לאפליקציה קוראים – סנג'רים. וסנג'רים, כפי שאתם יודעים, היא לא מילה עם קונוטציות חיוביות. סנג'ר הוא פראייר, אחד שמטרטרים אותו, עבד של מישהו, ואם יש משהו שאנחנו לא רוצים להיות – זה סנג'ר.

שם לחברה, לעסק, למוצר או לשירות שלכם, הוא אחד הדברים החשובים והמשמעותיים ביותר בחיי העסק שלכם!

שם של מוצר (או שירות) יכול להביא להצלחה או לכישלון, עוד לפני שהלקוח הכיר את התוכן.

שם חייב להיות מדויק מאוד, לשקף את המוצר בצורה הברורה ביותר, וגם להתחבר לקהל היעד אליו הוא פונה.

והכי חשוב – שם חייב להיות חיובי, לתת הבטחה מסוימת, ליצור קונוטציה חיובית, ולגרום ללקוח הפוטנציאלי לרצות לרכוש אותו, או לפחות להתעניין מה עומד מאחוריו.
במיוחד אם השם מטפל בבעיה (וגם אם לא), חשוב שהוא יהיה חיובי.
למשל – אני כותבת עכשיו אתר למאמנת שעוסקת, בין השאר, באימון זוגי, ולאימון הזוגי שלה קראתי – להשיב את הזוגיות. כלומר, השם משקף את מהות האימון, מהצד החיובי, במקום למשל: זוגיות במשבר, שמשקף את אותו האימון בדיוק, ועונה על אותו הצורך בדיוק – רק מהצד השלילי.

אפליקציית הסנג'רים, לא זכתה בסופו של דבר בכסף (ולצערי גם לא בתמיכת הקהל באתר התוכנית), השאלה הגדולה כאן היא: מה היה קורה אם יזם היה קורא לאפליקציה HELP ME (© כל הזכויות שמורות).

האם אז הקהל היה מתחבר לזה יותר? האם גם אז השופטים היו טוענים שיש לאפליקציה ריח של ניצול?

השם שתעניקו לעסק שלכם, למוצר שלכם או לשירות שאתם מספקים, ילווה אותו (ואתכם) לאורך שנים רבות – הוא זה שייצג את על העשייה שלכם, את מהותכם כעסק, וכפי שאתם יודעים, שם קשה מאוד לשנות (לפעמים אין ברירה).
אז (בלי לחץ), כשאתם מתיישבים לבחור שם, תעשו זאת תוך מחשבה מעמיקה.

ואם כבר העלתם שם, ואתם רואים שזה לא כל כך עובד… כדאי בכל זאת לשנות, לרענן, לתת לו משמעות חדשה וגם הזדמנות נוספת.

ואם צריך, תתייעצו עם איש מקצוע שיודע היטב את המלאכה – חבל לעשות טעויות.

כי בסופו של דבר, זה השם שלכם!

עד הפעם הבאה…

שלכם,

שרון

אני מזמינה את מי שטרם הצטרף אלי – להירשם באתר שלי:

http://www.sharonkoren.co.il/

ולקבל מדי שבוע טיפ שיווקי חיוני שיעזור לכם להקפיץ את העסק שלכם קדימה.
וגם… מתנה! "כתיבה שכנועית במייל – איך להפוך מילים לכסף" – ספר אלקטרוני חשוב שילמד אתכם איך לכתוב מיילים שיווקיים יעילים ומוכרים.

ואם אתם זקוקים לעזרה:

  • ·       בשיווק יעיל של העסק שלכם
  • ·       במציאת הדרך המתאימה לכם ביותר להביא עוד לקוחות
  • ·       ובהפיכת הטקסטים השיווקיים שלכם למשכנעים ויעילים יותר

 אשמח לסייע לכם

דברו איתי: 054-7637737