היום אני לא רוצה לדבר איתכם על שיווק, אני רוצה לדבר איתכם על תקשורת.
כולנו עסוקים ב"לעבוד", לפעמים אנחנו כל כך שוקעים בעבודה שאנחנו שוכחים לתקשר… עם הלקוחות שלנו, עם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו, עם קולגות שלנו (ועם עצמנו בעיקר).

ללא נקודות יציאה

ללא נקודות יציאה

לפעמים אנחנו "מסתתרים" מאחורי ערמות העבודה, רק כדי להימנע מאותה התקשורת – כי אנחנו לא יודעים איך לקיים אותה, כי אנחנו חוששים מהתוצאות שלה ועוד אלף ואחת סיבות.
אנחנו אמנם יכולים להסתתר ממה שקשה לנו או מפחיד אותנו בתקשורת הזו, אבל אנחנו לא יכולים להסתתר מהתוצאות!
והתוצאות הן – שהעסק שלנו לא מתפתח, כי אנחנו עסוקים ב"לעבוד" ולא ב"לצמוח", שאנחנו מרוויחים פחות – כי אנחנו מפספסים הזדמנויות, כי מכירים אותנו פחות, כי פחות לקוחות מגיעים אלינו ובעיקר – אנחנו דורכים במקום ובשלב מסוים התסכול יגיע (ואולי הוא כבר שם).
אז מה עושים?
מוציאים את הראש לשעה ביום מהעבודה ומתחילים לייצר תקשורת:

  • שלחו מיילים ללקוחות הקיימים שלכם וספרו להם על מוצרים חדשים, על מבצעים, על שדרוגים ובכלל על מה אתם יכולים לעשות למענם. תופתעו לגלות, כמה אותם לקוחות משתוקקים לתקשר איתכם חזרה ולהמשיך לשלם לכם על השירותים הנפלאים שיש לכם להציע להם!
  • שלחו הצעות לשיתופי פעולה לקולגות שלכם – לא תאמינו איך העסק שלכם יכול להתפתח בשילוב כוחות עם איש מקצוע נוסף שמשלים אתכם. זו גם הזדמנות ליצירת מוצרים חדשים, זה עבודה משותפת ומבורכת שתוציא אתכם מהבדידות של עסק עצמאי שאתם חווים לפעמים וזו יכולה להיות הרפתקה שתיקח אתכם למקומות חדשים ונפלאים.
  • תתחילו לספר לעולם מה הבשורה שלכם – יש לכם ידע, וידע זה כוח, אני בטוחה שיש אנשים רבים שיכולים להיתרם רבות מהידע שלכם – אז אל תתביישו (או תתקמצנו) ותעשירו את העולם בידע היקר והחשוב הזה שצברתם מניסיון ומלמידה של שנים. ידעו את העולם שאתם מומחים בתחומכם ושיש לכם בשורה להעניק – זה יגביר את המודעות אליכם ויגרום להרבה מאוד אנשים ללכת אחריכם.

איך תספרו?
זה יכול להיות בפייסבוק, בבלוג, ברדיו, בעיתון, בספר, בוידאו או בכל כלי אחר שנוח לכם איתו, שקל לכם ושזורם לכם.
ובאמת, תתחילו עם מה שקל וזורם ומיידי – רק כדי לצאת לדרך.
אפשר לתכנן תוכניות גדולות וגם ליישם אותן בסוף, אבל חשוב להתחיל בצעד הראשון כאן ועכשיו! גם אם הוא צעד קטן, גם אם זה נראה לכם לא משמעותי…
זו תהיה נקודת הזינוק שלכם ואין משמעותית ממנה.
אז קבלו משימה שתעשו אותה ממש עעעעעעעעכשיו!
בצעו כבר עכשיו ומייד פעולה קטנה (או בינונית, מה שתבחרו) של "תקשורת עסקית" – עם לקוחות, עם לקוחות פוטנציאליים, עם קולגות, עם ספקים…
זה יכול להיות משהו שתכננתם כבר הרבה זמן לעשות וזה יכול להיות השראה של הרגע. זה יכול להיות פוסט בפייסבוק וזה יכול להיות דף נחיתה או מייל לתפוצת הלקוחות או מכתב לקולגה או… מה שתבחרו ויקרא ממש עכשיו.

מוכנים?
למקומות, היכון…צאו!
ספרו איך היה…
אוהבת אתכם,
שלכם שרון

רוצים להתייעץ איתי?
אני כאן בשבילכם:
054-7637737

sharon@sharonkoren.co.il

 

 

הלקוחות שלכם חייבים לדעת מה הבשורה שלכם!

אני מאמינה שכדי לעשות משהו טוב באמת, צריך קודם להבין למה אנחנו עושים אותו. כלומר, קודם צריך לבוא "למה" ורק אחר כך ה"איך".

למשל: כדי להיות אנשי מקצוע טובים יותר, אנחנו קודם צריכים להבין למה אנחנו בעצם עושים את מה שאנחנו עושים – אבל זה לפוסט אחר 🙂

היום אני רוצה להתמקד בטקסטים ובמסרים השיווקיים שלכם.

אני מכירה כל כך הרבה בעלי עסקים שמאוד רוצים טקסטים שיווקיים לאתר, לדפי נחיתה, למיילים שיווקיים, הם מבינים שזה חשוב, ושזה MUST עבורם בשוק תחרותי – אבל הם לא מבינים למה!

אז אם אתם כותבים לעצמכם או שיש לכם איש מקצוע שכותב עבורכם – חשוב לי שתבינו "למה" זה כל כך חשוב –  כדי שהטקסטים שלכם יהיו טובים יותר, שיווקיים יותר, משכנעים יותר ובעיקר – יעוררו אצל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם את הרצון לעבוד איתכם – כי זוהי כל המטרה!

אתר האינטרנט שלכם באוויר מתוך מטרה מאוד ברורה – למשוך אליכם לקוחות ולייצר לכם פרנסה, לא בגלל שלכולם יש, לא בגלל שצריך, אלא כי יש לאתר שלכם תפקיד שיווקי עצום עבור העסק שלכם – כך גם לגבי כל שאר המסרים השיווקיים שלכם.

מה הבשורה של העסק שלכם?

מה הבשורה של העסק שלכם?

שאלת מיליון הדולר (שאתם חייבים לשאול את עצמכם) היא – מהם המסרים שיגרמו לכם להישמע מקצוענים, יצירתיים, מעניינים, משכנעים, מדליקים, או כל דבר אחר שיניע את הלקוחות שלכם לפנות דווקא אליכם.

טקסטים שיגרמו לכם להיראות אחרים, טובים יותר, מקצועיים יותר – ולא בדיוק כמו המתחרים שלכם.

אז אחרי שהבנו "למה" המסרים השיווקיים שלנו חייבים להישמע אחרת, אפשר לגשת ל"איך".

למעשה, התשובה פשוטה מאוד! היא מצריכה מכם להסתכל על העסק שלכם לעומק ולראות את הייחוד המאוד ברור ומובהק שלו. כזה שמאפיין את העסק שלכם, יותר מכל דבר אחר, בשפה השיווקית קוראים לזה "בידול" אני אוהבת לקרוא לזה "הבשורה".

אני כבר מכוונת אתכם שזה לא "אמינות" וזה גם לא "מקצועיות" או "שירותיות" – זה משהו עמוק יותר שנמצא ב-DNA של העסק שלכם. (גם אם זה נמצא בקטגוריה של שירות ואתם באמת יוצאי דופן בנושא הזה, חשוב שתמצאו דרך להגדיר את זה כך שהלקוח יבין שמדובר במשהו יוצא דופן) זה מה שמגדיר ומאפיין אתכם יותר מכל דבר אחר, וזה מה שמייחד אתכם מהאחרים וגורם לכם להיות מובילים בתחומכם.

כמובן שזו חייבת להיות תכונה שחשובה מאוד ללקוח, ועושה עבורו הבדל גדול.

אותה בשורה צריך להוביל את המסרים שלכם ולבלוט בהם מאוד, הכניסו אותה לטקסטים שלכם בצורה שאנשים יוכלו להרגיש את החוויה של העבודה איתכם.

טקסטים יכולים להיות צירוף של אותיות ומשפטים, והם יכולים לשדר אנרגיה, לעורר סקרנות, לגרום להתרגשות ולהעביר חוויה – אם רק תבחרו את המילים הנכונות, שמגיעות מתוך "למה" מאוד ברור.

כשאני כותבת ללקוחות שלי, חשוב לי להבין מה הייחוד שלהם מה הבשורה שלהם, כי אני כותבת "אותם" ולא סתם איש מקצוע שעוסק בתחום מסוים.

אני מאמינה שלכל אחד מכם יש "בשורה" שמגדירה אותו ומבדילה אותו כאיש מקצוע, אני מאמינה שהקהל שלכם צריך לדעת את זה עליכם – זה הכוח שלכם.

אני מזמינה אתכם לקחת כמה דקות ולחשוב מהי הבשורה שלכם, מהו הייחוד, מה אתם מעניקים ללקוחות שלכם שהופכים את המוצר או השירות שלכם ליוצא דופן ולמוביל בתחומו – ואז לרוץ ולהטמיע אותו בתשוקה במסרים השיווקיים שלכם.

 

אשמח לסייע לכם בזה,

דברו איתי: 054-7637737

עד הפעם הבאה,

שלכם,

שרון

איך לא לפספס את הזהב האמיתי של העסק שלך

היום בבוקר, בדרך חזרה מפיזור הילדים במסגרות, הרשיתי למחשבות שלי לנדוד לרגע אחד (רק לרגע! כי במהלך היום אין להן זמן לעשות את זה) ונזכרתי במייל  מקסים שלקוח כתב לי אתמול "אני מכיר הרבה כותבים, אבל אצלך האותיות מתנהגות לפי בקשתך, פשוט מדהים!". אני חייבת להודות שהתרגשתי. אין כמו לקוח מרוצה ויותר מזה, אין כמו לקוח מרוצה ומפרגן.

וזה מביא אותי לפואנטה של הפוסט הזה (עם עוד הקדמונת..אבל זה כבר מגיע).

אנחנו (בעלי העסקים) משקיעים המון מאמצים, זמן וכסף בגיוס לקוחות חדשים.
שיווק, מכירות, פרסום, פגישות… ובעיקר הרבה מאוד אנרגיות, ולפעמים אנחנו שוכחים את אחד הדברים שיכולים להוות עבורנו מוקד רווח עצום – וזה הלקוחות הקיימים שלנו.

הלקוחות הקיימים שלך – הם הזהב האמיתי של העסק שלך.

הלקוחות הקיימים שלך

הלקוחות הקיימים שלך

למה?

הם כבר מכירים אותך – אז אלמנט המכירה מצטמצם מאוד, האמון כבר קיים, הקצב מוכר והבסיס כבר איתן.

אתה מכיר אותם – ויודע היטב מה הצרכים שלהם, מה חשוב להם, איך הם אוהבים את הקפה שלהם וכו'

הדרך אליהם מהירה וחינמית לחלוטין – אין צורך בפרסום, הם במרחק מייל ממך

וכל מה שנותר לך זה לעשות הם שלושה דברים:

1. להציע להם מוצרים נוספים שלך

2. לייצר עבורם מוצרים משלימים בהתאם לצורך שלהם (מה שיגדיל את סל המוצרים בעסק שלך וזה כבר טוב)

3. ליידע אותם שיש לך עוד מוצר או שירות מעולה בשבילם

 

אני לא אכנס עכשיו לכל נושא רשימות התפוצה, מיילים שיווקיים ושמירה על קשר רציף עם הלקוח, גם (ובמיוחד) אחרי שסיימת לספק לו את השירות או המוצר שלך.

אני רק אומר שאם יש לך רשימות תפוצה, כדאי לייחד ללקוחות הקיימים שלך רשימה משלהם ולדוור אותם באופן אישי וספציפי למוצרים שמתאימים להם.

הפניה ללקוח קיים היא כמובן אישית יותר, אתם מכירים כבר ויש לכם היסטוריה משותפת – אז השיחה היא אחרת.

ההשקעה בהחזרת לקוח קיים והגדלת סל המוצרים שהוא מזמין ממך היא קטנה בהרבה מגיוס לקוח חדש, ולכן היא משתלמת יותר – השקעה מול רווח.

אגב, לא אני המצאתי את האסטרטגיה הזו, החברות הגדולות בנויות עליה, זה נקרא הגדלת ה- ARPU – ההכנסה הממוצעת מלקוח קיים.

זה לא אומר שצריך להפסיק את שיווק העסק ללקוחות חדשים, חלילה…

אבל זה אומר שלא כדאי לשכוח את אחד ממקורות הרווח הגדולים של העסק שלך – הלקוחות הקיימים.
אני מזמינה אותך להתחיל לגלגל את הרעיון הזה, להרחיב אותו ולהוציא אותו לפועל – אשמח לשמוע איך זה עובד בשבילך.

ובהזדמנות זו אני רוצה לשלוח מסר לכל הלקוחות הקיימים שלי – אני אוהבת אתכם!

 

אני רוצה להזמין אותך להציץ בפרויקט החדש שלי:

http://www.textor.co.il/pages/atsmaut/

 

שלך,

שרון

טקסט שיווקי יכול גם להרוס ולהבריח – איך תמנעו מזה!

יצא לי לאחרונה לקרוא טקסטים שיווקיים ששלחו לי לקוחות שלי (כדי שאכתוב מחדש – ותיכף תבינו גם למה), ולא פעם נתקלתי בטקסטים: מתלהמים, מאשימים, נוזפים ובעיקר מאוד מרתיעים.

זה נכון שהטקסט השיווקי צריך להיות ישיר, לפנות ללקוח בגובה העיניים ובעצם לדבר איתו על הצרכים והבעיות שלו – ולספר לו איך אנחנו כבעלי עסק, נעניק לו את הפתרון או את המענה להם.

אבל חברים… זה חייב להיות ב ע ד י נ ו ת (ובטקט)!!!
במיוחד כשמדובר בבעיות שפוגעות ללקוח באיכות החיים והוא זקוק מכם לפתרון.

הטקסט השיווקי שלכם אסור – להאשים, לנזוף, לחשוף את הלקוח במערומיו, להטיח את הבעיה שלו בפניו – גם אם חשוב לכם מאוד להעלות את הצורך ואז לתת את הפתרון שלכם.

הטקסט השיווקי מדבר על הבעיה של הלקוח בזהירות רבה, לפעמים ברמיזה, אחרת, הלקוח ירגיש מאוים וחשוף, ואז יירתע וינטוש את העמוד שלכם, למקום נעים יותר.

אני אתן כמה דוגמאות:
המוצר: דיאטה, או דיאטנית (כעסק)

הקהל: אנשים שמעוניינים לרדת במשקל

משקל הוא נושא רגיש, ויש שכמותו אינספור נושאים אחרים, לכן, בתחום הטיפולי, ננקוט משנה זהירות מיוחד!

לא נכתוב בכותרת (או בטקסט בכלל):
נמאס לך לסחוב איתך את השומנים לכל מקום?
למרות שזה בדיוק מה שהלקוח מרגיש – לעולם לא נפנה אליו באמירה פוגענית שכזו, כי הוא לבטח יברח כל עוד נפשו בו.

נלך על סגנון שימשוך את הלקוח אלינו (כי זו הרי המטרה לא?)
משהו כמו:
ניסית כל דיאטה אפשרית ובכל זאת לא הצלחת לרדת במשקל כפי שחלמת?
גם מדבר על הבעיה, בלי להזכיר מונחים פוגעים, גם מעלה את הצורך הפיזי והנפשי.. הלקוח מזדהה וממשיך לקרוא הלאה.

דוגמא נוספת:
העסק
: טיפול בהפרעת קשב וריכוז
הקהל: הורים לילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז

לא נכתוב בכותרת (או בטקסט בכלל):
הילד מוציא אתכם מדעתם, נכשל בלימודים ולא מסוגל לשבת רגע אחד?

למרות שזה בדיוק מה שקורה פעמים רבות בקרב ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז, לא נטיח את המציאות הקשה גם כך בפניו של ההורה – הוא מכיר אותה יום יום שעה שעה.

נכתוב משהו כמו:

לילד שלכם קשה ואתם רוצים לעזור לו להצליח, להגשים את עצמו ולהיות מאושר?

וכך נתתם להורים את הויז'ן של מה יקרה אם הם יעבדו אתכם. זהו חלומו של כל הורה, ולכן, הוא מייד ימשיך לקרוא הלאה.

וגם…

כדאי שלא להשתמש במשפטים כמו:
הגיע הזמן (שתעשה, שתבין…)

מתי כבר תבין

למה לא… (עשית כך וכך)
אם אתה חושב ש… אתה טועה בגדול

ועוד כהנה וכהנה ניסוחים נזפניים, ששמים את הלקוח שלכם בפינה וגורמים לו להרגיש כמו תלמיד כיתה אלף שנשלח בבושת פנים לעמוד בפינה.

התפקיד שלכם כבעלי עסק, באמצעות הטקסט השיווקי שלכם הוא: להסביר ללקוח שאתם מבינים אותו, שאתם מכירים את המצב שלו ושאתם יכולים לעזור לו!
התפקיד המרכזי של הטקסט השיווקי שלכם – הוא לתת תקווה!

וברגע שהלקוח ירגיש שאתם מבינים אותו, יבין שיש לכם את הפתרון הנכון ביותר עבורו, יחוש נוח, נעים ובטוח  – הוא יפנה אליכם.

זה נכון אגב לכל תחום, לא רק לתחום הטיפולי, כולנו עונים על צורך כלשהו.
אז כדאי שנפנה לקהל שלנו – בצורה שתבנה אמון ותמשוך אותו אלינו – ולא אל זרועותיו של המתחרה.

עד הפעם הבאה,

שלכם,

שרון

אני מזמינה את מי שטרם הצטרף אלי – להירשם באתר שלי:

http://www.sharonkoren.co.il/

ולקבל מדי שבוע טיפ שיווקי חיוני שיעזור לכם להקפיץ את העסק שלכם קדימה.
וגם… מתנה! "כתיבה שכנועית במייל – איך להפוך מילים לכסף" – ספר אלקטרוני חשוב שילמד אתכם איך לכתוב מיילים שיווקיים יעילים ומוכרים.

ואם אתם זקוקים לעזרה:

  • ·       בשיווק יעיל של העסק שלכם
  • ·       במציאת הדרך המתאימה לכם ביותר להביא עוד לקוחות
  • ·       ובהפיכת הטקסטים השיווקיים שלכם למשכנעים ויעילים יותר

 אשמח לסייע לכם

דברו איתי: 054-7637737

טיפ 3 – איך להמשיך ולהניע את העסק שלכם במרץ, בהנאה ובהצלחה – גם אחרי שנים!

סדרת המיילים שהחלטתי לכתוב לכם על איך להמשיך ולהניע את העסק שלכם במרץ ובהצלחה גם אחרי שנים, נכונה ומתאימה לכל בעל עסק, מכל תחום, בכל ותק, גם אם אתם כבר מרגישים את השחיקה וגם אם אתם עוד לא שם (זה יגיע).
אז כדי שהשנים שחולפות ושגרת העבודה לא תפגע בניהול ובעיקר בשיווק העסק שלכם – הנה לכם טיפ שלישי וחשוב במיוחד.
אגב, אם  טרם קראתם את הטיפ הראשון תוכלו לעשות קטש אפ זריז כאן

והטיפ השניכאן.

אז השבוע אני רוצה לדבר אתכם על מטרות, או יותר נכון על הצבת מטרות.

תציבו יעדים שירגשו אתכם וימשכו אתכם קדימה

קל לנו מאוד לצלול לעבודה שוטפת. זה מעסיק אותנו רוב שעות היממה, המחויבות שלנו ללקוחות שלנו קודמת לכל, אבל למעשה, זה הגורם העיקרי לשחיקה שלנו כבעלי עסק – הרוטינה (גם אם העבודה שלכם מגוונת ומעניינת).

ולכן, חשוב להציב מטרות עסקיות ויעדים אליהם נשאף להגיע – כדי לא לקפוא על השמרים, כדי להתקדם, כדי שתהיה לנו הסיבה להתאמץ וכדי שנוכל להתרגש בדרך לשם ואפילו עוד יותר כשנגיע לשם.

ולמה עוד?

הצבת מטרות מדרבנת אותנו לעשות את מה שאנחנו עושים – רק טוב יותר.
היא נותנת לנו אתגר ומעניקה לנו הזדמנות להגשים חלום.

שיחות הייעוץ שלי נפתחות תמיד עם שאלה ללקוח – "מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול", והתגובה הראשונה שאני מקבלת תמיד היא – חיוך!

אני מאמינה שלכל אחד מאיתנו יש שאיפות כל אחד מאיתנו רוצה להגיע לאנשהו…

ולא כולנו נעצרים לשאול את עצמנו את השאלה הזו.

אז כל מה שצריך לעשות הוא לעצור לרגע, לשאול את עצמנו את השאלה החשובה הזו –  מה אנחנו רוצים להיות כשנהיה גדולים, מה אנחנו מאחלים לעצמנו בעתיד – האישי והעסקי – הם הרי קשורים זה לזה, ולכתוב את זה על נייר – ככותרת.

להקים אתר אינטרנט
לפתוח חנות
עד שנת 2015

לעבור למשרד משלנו (מעבודה מהבית) בחצי שנה הקרובה

להגיע ל-10 עובדים בשנה הקרובה

להעביר קורס או סדנה בעוד חצי שנה

לעשות את המיליון הראשון

חשוב לתת דד ליין, כדי שכל הפרויקט לא יהפוך מהר מאוד ל-some day, לחלום רחוק שאולי ביום מן הימים נממש אותו…. ואולי לא (אבל כיף לחלום).

המטרה של כל העניין היא לא רק לחלום, אלא לחלום ולהגשים!

וזו לא חייבת להיות מטרה גדולה מאוד, רחוקה או יקרה, אתם יכולים להציב לעצמכם מטרות קטנות, לכבוש אותן ולהמשיך הלאה ליעד הבא!

קחו את הכותרת שלכם ותלו אותה על המקרר, על שולחן העבודה, על המראה באמבטיה… ותתחילו את הדרך שלכם אליה.

בפוסט הבא… חוק (אישי שלי) נוסף לשמירה על תשוקה, מוטיבציה והנאה בניהול ושיווק העסק שלכם.

עד לפעם הבאה,

שלכם,

שרון

אני מזמינה את מי שטרם הצטרף אלי – להירשם באתר שלי:

http://www.sharonkoren.co.il/

ולקבל מדי שבוע טיפ שיווקי חיוני שיעזור לכם להקפיץ את העסק שלכם קדימה.
וגם… מתנה! "כתיבה שכנועית במייל – איך להפוך מילים לכסף" – ספר אלקטרוני חשוב שילמד אתכם איך לכתוב מיילים שיווקיים יעילים ומוכרים.

ואם אתם זקוקים לעזרה:

  • ·       בשיווק יעיל של העסק שלכם
  • ·       במציאת הדרך המתאימה לכם ביותר להביא עוד לקוחות
  • ·       ובהפיכת הטקסטים השיווקיים שלכם למשכנעים ויעילים יותר

 אשמח לסייע לכם

דברו איתי: 054-7637737

חיים ומוות ביד השם!

אתמול בתוכנית "המיזם", הוצגה אפליקציה – שעושה דבר מדליק:
היא עונה על צורך חשוב.למשל: הגעת הביתה בלילה ונגמר לך החלב, אבל לא בא לך לצאת לקנות, אז אתה פשוט נכנס לאפליקציה, כותב שאתה צריך חלב, ומישהו (תמורת כסף כמובן) פשוט מביא לך חלב עד הבית. מגניב לא?

שם מדויק יביא להצלחת המוצר

אבל היתה בעיה גדולה מאוד עם האפליקציה הזו, שעוררה מחלוקת בקרב השופטים, בעיה שיתכן ואפילו תמנע ממנה מלהצליח בגדול – השם שלה!

לאפליקציה קוראים – סנג'רים. וסנג'רים, כפי שאתם יודעים, היא לא מילה עם קונוטציות חיוביות. סנג'ר הוא פראייר, אחד שמטרטרים אותו, עבד של מישהו, ואם יש משהו שאנחנו לא רוצים להיות – זה סנג'ר.

שם לחברה, לעסק, למוצר או לשירות שלכם, הוא אחד הדברים החשובים והמשמעותיים ביותר בחיי העסק שלכם!

שם של מוצר (או שירות) יכול להביא להצלחה או לכישלון, עוד לפני שהלקוח הכיר את התוכן.

שם חייב להיות מדויק מאוד, לשקף את המוצר בצורה הברורה ביותר, וגם להתחבר לקהל היעד אליו הוא פונה.

והכי חשוב – שם חייב להיות חיובי, לתת הבטחה מסוימת, ליצור קונוטציה חיובית, ולגרום ללקוח הפוטנציאלי לרצות לרכוש אותו, או לפחות להתעניין מה עומד מאחוריו.
במיוחד אם השם מטפל בבעיה (וגם אם לא), חשוב שהוא יהיה חיובי.
למשל – אני כותבת עכשיו אתר למאמנת שעוסקת, בין השאר, באימון זוגי, ולאימון הזוגי שלה קראתי – להשיב את הזוגיות. כלומר, השם משקף את מהות האימון, מהצד החיובי, במקום למשל: זוגיות במשבר, שמשקף את אותו האימון בדיוק, ועונה על אותו הצורך בדיוק – רק מהצד השלילי.

אפליקציית הסנג'רים, לא זכתה בסופו של דבר בכסף (ולצערי גם לא בתמיכת הקהל באתר התוכנית), השאלה הגדולה כאן היא: מה היה קורה אם יזם היה קורא לאפליקציה HELP ME (© כל הזכויות שמורות).

האם אז הקהל היה מתחבר לזה יותר? האם גם אז השופטים היו טוענים שיש לאפליקציה ריח של ניצול?

השם שתעניקו לעסק שלכם, למוצר שלכם או לשירות שאתם מספקים, ילווה אותו (ואתכם) לאורך שנים רבות – הוא זה שייצג את על העשייה שלכם, את מהותכם כעסק, וכפי שאתם יודעים, שם קשה מאוד לשנות (לפעמים אין ברירה).
אז (בלי לחץ), כשאתם מתיישבים לבחור שם, תעשו זאת תוך מחשבה מעמיקה.

ואם כבר העלתם שם, ואתם רואים שזה לא כל כך עובד… כדאי בכל זאת לשנות, לרענן, לתת לו משמעות חדשה וגם הזדמנות נוספת.

ואם צריך, תתייעצו עם איש מקצוע שיודע היטב את המלאכה – חבל לעשות טעויות.

כי בסופו של דבר, זה השם שלכם!

עד הפעם הבאה…

שלכם,

שרון

אני מזמינה את מי שטרם הצטרף אלי – להירשם באתר שלי:

http://www.sharonkoren.co.il/

ולקבל מדי שבוע טיפ שיווקי חיוני שיעזור לכם להקפיץ את העסק שלכם קדימה.
וגם… מתנה! "כתיבה שכנועית במייל – איך להפוך מילים לכסף" – ספר אלקטרוני חשוב שילמד אתכם איך לכתוב מיילים שיווקיים יעילים ומוכרים.

ואם אתם זקוקים לעזרה:

  • ·       בשיווק יעיל של העסק שלכם
  • ·       במציאת הדרך המתאימה לכם ביותר להביא עוד לקוחות
  • ·       ובהפיכת הטקסטים השיווקיים שלכם למשכנעים ויעילים יותר

 אשמח לסייע לכם

דברו איתי: 054-7637737

איך להמשיך ולהניע את העסק שלכם במרץ, בהנאה ובהצלחה – גם אחרי שנים – טיפ 2

בשבוע שעבר התחלתי סדרת מיילים חשובה שמדברת על שחיקה שמגיעה עם הזמן כאשר מנהלים עסק, ופוגעת בניהול ובעיקר בשיווק העסק. בסדרת המיילים,  אתן את הטיפים שלי איך תמשיכו להניע את העסק שלכם במרץ בהנאה ובהצלחה, גם אחרי שנים, והכי חשוב תגיעו לתוצאות טובות וללקוחות מרוצים.

אז בשבוע שעבר נתתי את הטיפ הראשון והחשוב, ומי שטרם הספיק לקרוא – כדאי מאוד להתעדכן – כאן.

והשבוע אני רוצה לדבר אתכם על דבר נוסף שישאיר אתכם באנרגיות של יצירה וברצון לדחוף קדימה ולהגיע רחוק עד כמה שניתן עם העסק שלכם והוא: למידה.

להתפתח ולהתקדם כל הזמן!

העולם מתקדם כל הזמן ובקצב מטורף, גם בתחום שלכם יש כל הזמן חידושים, טכניקות מתקדמות, טרנדים שיהיו כאלה שייעלמו מהר מאוד מן העולם ויהיו שיהפכו לחלק בלתי נפרד מהעיסוק שלכם ולכן חשוב:

שתלמדו, תתעדכנו, תתפתחו ותרחיבו את האופקים שלכם ואת הידע המקצועי שלכם!

קחו קורסים קצרים או ארוכים, בארץ או בחו"ל, סדנאות, ימי עיון – בחינם או בתשלום. כנסו לאינטרנט יש שם עולם שלם של קורסים אינטרנטיים שנותנים לכם את ההזדמנות להשכיל בכלל בלי לזוז מהבית או מהמשרד.

זה יכול להיות בתחום הישיר שלכם וזה יכול להיות בתחומים משלימים או בתחומים שיכולים לעזור לכם להיות אנשי מקצוע טובים יותר. לקוחה שלי שהיא פסיכולוגית ילדים, הלכה ללמוד NLP כדי להתפתח בשיטות הטיפול שלה.

מה זה יעשה לכם?

  1. 1.     זה ייתן לכם כלים מצוינים באמת להיות אנשי מקצוע טובים יותר! יהפוך אתכם למקצועיים יותר, אולי אפילו למומחים בתחומכם – תלוי עד כמה תעמיקו.
  2. 2.     זה יגוון לכם את השגרה, יעורר בכם עניין וריגוש למשהו חדש שיקדם את העסק שלכם ויפתח אתכם אישית ועסקית (לימודים יכולים להיות דבר מרגש)
  3. 3.     זה יעניק לכם הרבה הנאה. אם אתם משתתפים בקורס פרונטאלי מחוץ לבית – תפגשו אנשים חדשים, תעשו קצת נטוורקינג ובכלל תיהנו קצת – מה יש?

וגם אם אתם עסוקים, תפנו לזה זמן – זה פשוט יעשה לכם טוב – באחריות!

יחזק לכם את המוטיבציה, יבעיר לכם את המנועים, יגרום לכם לרצות לרוץ וליישם את כל מה שאתם לומדים ולעשות מזה הרבה כסף!

אז כשאתם מסיימים לקרוא את הפוסט הזה, כנסו לאינטרנט, חפשו לכם איזה קורס נחמד בתחום שלכם – בהתאם לרמת הצורך שלכם, אני בטוחה שיש המון קורסים שיכולים להתאים בדיוק לכם, בדיוק עכשיו!

ואל תישארו במקום!

כי מי שנשאר במקום – נשאר מאחור!

בפוסט הבא… חוק (אישי שלי) נוסף לשמירה על תשוקה, מוטיבציה והנאה בניהול ושיווק העסק שלכם.

עד לפעם הבאה,

שלכם,

שרון

אני מזמינה את מי שטרם הצטרף אלי – להירשם באתר שלי:

http://www.sharonkoren.co.il/

ולקבל מדי שבוע טיפ שיווקי חיוני שיעזור לכם להקפיץ את העסק שלכם קדימה.
וגם… מתנה! "כתיבה שכנועית במייל – איך להפוך מילים לכסף" – ספר אלקטרוני חשוב שילמד אתכם איך לכתוב מיילים שיווקיים יעילים ומוכרים.

ואם אתם זקוקים לעזרה:

  • ·       בשיווק יעיל של העסק שלכם
  • ·       במציאת הדרך המתאימה לכם ביותר להביא עוד לקוחות
  • ·       ובהפיכת הטקסטים השיווקיים שלכם למשכנעים ויעילים יותר

 אשמח לסייע לכם

דברו איתי: 054-7637737

כמה ארוך צריך להיות הטקסט כדי להניע ולא להבריח

אחת התופעות שתמיד מצחיקות אותי במקצוע שלי היא כשלקוח מתעניין מתקשר ואומר "אני צריך רק כמה שורות…", התשובה המוכנה שאני שולפת, קצרה  וממוקדת היא
"כמה שורות?".

בעולם תחרותי כל כך, בו אנחנו חייבים להיות משכנעים, ממוקדים, מדויקים ובעיקר מנצחים, כמה שורותלא יצליחו להביא את הלקוח ליצור איתנו קשר – צריך קצת יותר מזה…

ואם אתם שואלים – כמה יותר? או! על זה בדיוק רציתי לדבר איתכם היום.

האיזון העדין בין ארוך ומלאה, לקצר ולא משכנע

אורך הטקסט שלכם הוא דבר קריטי ביותר, ובעיקר מאוד מאוד תלוי, במה? בכל!

במוצר שלכם

בקהל היעד שלכם

במחיר של המוצר

בסוג הכלי השיווקי (דף אינטרנט, דף נחיתה, מייל שיווקי)

ועוד

כפי שאמרתי, טקסט קצר מאוד, של כמה שורות בלבד, לא יצליח להעביר ללקוח את מה שהוא מחפש, ולא ישכנע אותו שאתם, זה בדיוק מה שהוא צריך…
טקסט ארוך מדי, מצד שני, יכול לייאש את הלקוח באמצע, לגרום לו לנטוש את הדף וללכת ישר למתחרים שלכם.

אז הנה לכם כמה כללי אצבע שיכוונו אתכם לכמות הטקסט האופטימאלית שתהיה מספיקה, אבל לא תלאה, שתעביר את כל המידע, אבל את המידע החשוב ביותר (על התוכן דיברנו ונדבר בהזדמנויות אחרות) – כרגע נתמקד בכמות.

דפים שיווקיים באתר האינטרנט

אני ממליצה כאן על בסביבות ה-300 מילה, זוהי הכמות שמכילה בדרך כלל את כל המסרים החשובים שלכם כעסק, בניית אמון, טיפול בהתנגדויות וכמובן – כותרת משכנעת ומשפט הנעה לפעולה – מזמין – לא לשכוח!

כשהגולש נכנס לאתר אינטרנט, הוא לא מורגל בקריאה ממושכת ובגלילה ארוכה, הוא נמצא בשלב הבירור, וזוהי כמות הטקסט האידאלית שאמורה לשכנע אותו ליצור עמכם קשר (בתקווה שגם התוכן ממוקד ומשכנע).

דפי נחיתה

כאן למשל המנעד רחב יותר…

יש לנו דפי לכידה – שמטרתם לאסוף לידים והם לא נועדו לשכנע, אלא ליצור סקרנות שתגרום לגולש ליצור עימנו קשר. קצר וקולע – כאן לא הייתי עולה על 150-200 מילה.

דפי נחיתה שמציעים מוצר או שירות כלשהו, שמכילים את כל העוגנים השיווקיים החשובים, יכללו בין 400-600 מילה (פלוס מינוס).

והנה הגענו לדפי מכירה, שמציעים קורסים, סדנאות, או מוצרים/שירותים בעלי עלות גבוהה.

כאשר עלות המוצר/הסדנה/השירות גבוהה – נדרש דף ארוך יותר. כשאנשים מתבקשים לשלם הרבה כסף, רמת המעורבות שלהם במוצר גבוהה יותר, ולכן, נדרשים מאיתנו יותר אמצעי שכנוע.

מניסיוני הרב מאוד בכתיבת דפי מכירה של סדנאות (מאות דפים!) שמחירן אלפי שקלים – אורך הדף יעמוד על 1000 מילה ומעלה.

אבל… גם אם המוצר יקר מאוד, גם אם הוא בעל רמת מעורבות גבוהה ללקוח – תשתדלו לא לעלות על 1500 מילה – כי ללקוח פשוט לא תהיה סבלנות לקרוא הכל, ויש סיכוי שהוא יתייאש באמצע.

כבר יצא לי להיתקל בדפי נחיתה באורך הגלות, עם גלילה אינסופית, עם סיפורי אלף לילה ולילה ומיליארד עדויות, ועוד פסקה, ועוד בוקסה,  שלא רואים את הסוף שלו… אני לא מכירה הרבה אנשים שמצליחים לעמוד באורכים האלה.

אגב, אם יש לכם סדנה חינמית או כזו שעולה סכום סמלי של 50 ש"ח או משהו בסביבה, אין צורך לעלות על 500 מילה… בסכום כזה, הלקוח לא צריך שלבי שכנוע רבים! רק תדאגו להכניס לטקסט את עוגני השכנוע הנכונים, כדי לא לפספס את הלקוח – גם במחיר הזה.

ואחרון חביב – מייל שיווקי

גם כאן, חשוב לא לעלות על 250-300 מילה!

מייל שיווקי הוא מסר קצר, קולע, שאנשים קוראים תוך כדי עבודה, ואין להם זמן או סבלנות להכיל משהו ארוך יותר.

אם הטקסט של המייל השיווקי שלכם יהיה ארוך מאוד, יש סיכוי גבוה שהלקוח פשוט יסגור את המייל ולא יתחיל אפילו בקריאה – וחבל.

אז במקרה של הטקסט השיווקי שלכם – האורך מאוד קובע! וחשוב להיות מדויקים!

יש כמובן גם את סוגי הקהלים, גברים קוראים יותר קצר, נשים אוהבות להאריך. כל מה שקשור לבריאות ידרוש בדרך כלל טקסט ארוך יותר שיגיש יותר מידע.

ויש עוד המון מה לומר… אבל אני לא רוצה להאריך יתר על המידה.
מקווה שזה הספיק והשאיר טעם של עוד… כי גם זה חשוב מאוד בטקסט שלכם!

עד הפעם הבאה,

שלכם,

שרון

אני מזמינה את מי שטרם הצטרף אלי – להירשם באתר שלי:

http://www.sharonkoren.co.il/

ולקבל מדי שבוע טיפ שיווקי חיוני שיעזור לכם להקפיץ את העסק שלכם קדימה.
וגם… מתנה! "כתיבה שכנועית במייל – איך להפוך מילים לכסף" – ספר אלקטרוני חשוב שילמד אתכם איך לכתוב מיילים שיווקיים יעילים ומוכרים.

ואם אתם זקוקים לעזרה:

  • ·       בשיווק יעיל של העסק שלכם
  • ·       במציאת הדרך המתאימה לכם ביותר להביא עוד לקוחות
  • ·       ובהפיכת הטקסטים השיווקיים שלכם למשכנעים ויעילים יותר

 אשמח לסייע לכם

דברו איתי: 054-7637737

איך להמשיך ולהניע את העסק שלכם במרץ, בהנאה ובהצלחה – גם אחרי שנים!

עשו לעצמכם את התנאים הטובים ביותר להצלחה!

לאחרונה יצא לי לשוחח עם לא מעט לקוחות אותם אני מלווה שיווקית, ונושא השחיקה עלה לא פעם. התחושה שליוותה את רובם היתה שלאחר שנים של עבודה מאומצת בעסק, ישנה עייפות שפוגעת באופן ישיר במוטיבציה לשווק אותו.

אז החלטתי לכתוב הפעם סדרת מיילים שתעזור לכם להמשיך ולשווק את העסק שלכם ביעילות, בהנאה ובהצלחה – גם אחרי שנים של עבודה!

מי כמוכם (וכמוני) יודעים שלנהל עסק, זה לא דבר פשוט, וודאי לא לאורך שנים, ובטח אם חשוב לכם להצליח.

גם אם אתם מאוד אוהבים את מה שאתם עושים, אחרי תקופה מסוימת מגיעה שחיקה קלה או כבדה, מה שפוגע כמעט באופן מיידי במאמצי השיווק שלכם.

ולמה דווקא בשיווק? כי לעבוד אתם חייבים – כדי להמשיך ולהתפרנס, אבל השיווק יהיה לרוב המקום, בו יהיה לכם קל יותר להרפות – ודווקא בכך לפגוע בעסק שלכם לאורך זמן.

אז איך עושים את זה?
איך לא נשחקים, לא מתעייפים וממשיכים לעבוד ולשווק את העסק שלכם במרץ ובהצלחה? גם אחרי שנים של עבודה…

הנה לכם כמה חוקים שאני עצמי מקפידה עליהם ועוזרים לי לשמור על תשוקה בעבודה ועל אנרגיות ומוטיבציה, וכמובן – על תוצרים מצוינים ולקוחות מרוצים (מה עוד אפשר לבקש).

אז הדבר הראשון עליו אני ממליצה הוא:
צרו לעצמכם סביבת עבודה נוחה ומדרבנת בתנאים שטובים לכם!

זה אולי נשמע לחלקכם טריוויאלי, אבל כשאנחנו עובדים בתנאים שלא נוחים לנו – משרד שלא נעים לנו, סביבה שלא גורמת לנו חשק להגיע לעבודה, עובדים או שותפים שלא נעים לנו במחיצתם, מוצר שאנחנו לא אוהבים לספק או ליצור – יש לכך השפעה עצומה עלינו ועל איכות העבודה שלנו לאורך זמן.

עצרו לרגע ונסו לחשוב האם יש משהו בתנאי העבודה שלכם שלא מתאים לכם ויכול לגרום לכם לאי נעימות. יכול להיות שלא ממש שמתם לב לכך עד כה, אבל זה בכל זאת משפיע עליכם בעקיפין ועלול לפגוע בחדוות העבודה שלכם וחבל…

גם אם זה עתה גיליתם וגם אם אתם כבר מודעים לכך הרבה זמן –
הגיע הזמן לשינוי!

בין אם השינוי קליל (הכסא במשרד שלכם חורק או לא מספיק נוח) – שאותו אין לכם בעיה וודאי לחולל, ובין אם הוא יותר רציני – להיפרד משותף שמתסכל אתכם, להחליף משרד שאתם שונאים להגיע אליו בבוקר, לשכור משרד כי ממש לא טוב לכם לעבוד מהבית וכו' – חשוב שתעשו אותו! חשוב שתצרו לעצמכם את התנאים הכמה שיותר אופטימאליים לניהול ושיווק העסק שלכם – כי כמו שכבר אמרנו, זה גם ככה לא פשוט..אז לפחות שיהיה בהנאה ובהצלחה.

שינוי נעים!

בפוסט הבא… חוק (אישי שלי) נוסף לשמירה על תשוקה, מוטיבציה והנאה בניהול ושיווק העסק שלכם.

עד לפעם הבאה,

שלכם,

שרון

אני מזמינה את מי שטרם הצטרף אלי – להירשם באתר שלי:

http://www.sharonkoren.co.il/

ולקבל מדי שבוע טיפ שיווקי חיוני שיעזור לכם להקפיץ את העסק שלכם קדימה.
וגם… מתנה! "כתיבה שכנועית במייל – איך להפוך מילים לכסף" – ספר אלקטרוני חשוב שילמד אתכם איך לכתוב מיילים שיווקיים יעילים ומוכרים.

ואם אתם זקוקים לעזרה:

  • ·       בשיווק יעיל של העסק שלכם
  • ·       במציאת הדרך המתאימה לכם ביותר להביא עוד לקוחות
  • ·       ובהפיכת הטקסטים השיווקיים שלכם למשכנעים ויעילים יותר

 אשמח לסייע לכם

דברו איתי: 054-7637737

זהירות! נוסחה שיווקית…

לכולנו חשוב להיות מדויקים, לא לטעות, לקלוע בול ולנצח – בגלל זה אנחנו מחפשים, הרבה פעמים, לעבוד לפי נוסחאות.

לאחרונה שמעתי את המונח – "הנוסחה השיווקית" וחשבתי לעצמי, יש כזה דבר? האם עבדתי פעם לפי נוסחה שיווקית מסוימת? האם, אחרי עשרות אלפי עמודים שיווקיים שכתבתי – אני עובדת לפי נוסחה? או מלמדת לעבוד לפי נוסחה שיווקית כלשהי?

שלא ימכרו לכם נוסחאות

אז התשובה שלי היא כזו: עזבו אתכם מנוסחאות, אני לא ממש מאמינה בזה…
ולמה?

לכל אחד מכם יש קהל שונה, שיש לו בעיות שונות וזקוק מכם לפתרונות שונים.
לכל אחד יש לקוחות שצריכים שידברו אליהם בשפה אחרת – בשפה שלהם,
וזה הכל מאוד, מאוד, מאוד תלוי תמיד, ב-מיהו הלקוח אליו אתם פונים.

נכון, שאני מדברת הרבה על עוגנים שיווקיים שחייבים להיות בטסט השכנועי שלכם כמו: כותרת חזקה, משפט הנעה לפעולה משכנע, פניה אישית, תמונה מדויקת וכו' שהם כלים נכונים וחשובים לכל עסק, לכל דף שיווקי, לכל טקסט שכנועי
אבל, התוכן של אותה כותרת, משפט הנעה לפעולה ובכלל לטקסט השיווקי שלכם – לא עובד לפי "נוסחה שיווקית" מסוימת.

בטקסט השיווקי שלכם – לכל מילה יש משקל, לכל דגש יש השפעה והמינון מאוד משמעותי.
למשל: ישנם קהלים שהטקסט יכול להיות ישיר ומכירתי יותר, וישנם קהלים שזה פשוט יעשה את הפעולה ההפוכה.

ישנם מוצרים שמצריכים טקסט ארוך יותר ומשכנע יותר – כי הקהל שלהם זקוק לכך כמובן, ויש מוצרים שהאורך רק פוגע בתהליך ההחלטה.

ולכן, ההיכרות שלכם, כבעלי עסק, עם הקהל שלכם, היא זו שבאמת חשובה.

על מנת שהטקסט שלכם יהיה משכנע ומניע לפעולה, חשוב שתדעו היטב!
מה הבעיות של הקהל שלכם
מה חשוב להם
מה הם מחפשים באיש מקצוע

מה מעלה את האמון אצלם

מה הם צריכים לשמוע כדי להשתכנע

וכמובן – מה לא להגיד להם כדי לא להפחיד, להרתיע ולהבריח אותם מהדף שלכם.

מה שיעשה את הטקסט השכנועי שלכם לעוצמתי הוא דווקא הרגישות שלכם כבעלי עסק לצרכים של הקהל שלכם, לחוזקות שלו ולחולשות שלו – ולא נוסחה שיווקית.

אני מאמינה שכלים שיווקיים נכונים יתנו לכם את הבסיס לטקסט, ואת המבנה שלו, וכדי להגיע אל הלקוח באמת, לקחת אותו ביד ולהביא אותו אליכם – אתם צריכים להשתמש בכל הידע שצברתם על קהל הלקוחות שלכם, ולהביא אותו לידי ביטוי בעוצמה בטקסט עצמו – וזה חזק יותר מכל נוסחה שיווקית, אם יש בכלל דבר כזה.

עד הפעם הבאה,

שלכם,

שרון

אני מזמינה את מי שטרם הצטרף אלי – להירשם באתר שלי:

http://www.sharonkoren.co.il/

ולקבל מדי שבוע טיפ שיווקי חיוני שיעזור לכם להקפיץ את העסק שלכם קדימה.
וגם… מתנה! "כתיבה שכנועית במייל – איך להפוך מילים לכסף" – ספר אלקטרוני חשוב שילמד אתכם איך לכתוב מיילים שיווקיים יעילים ומוכרים.

ואם אתם זקוקים לעזרה:

  • ·       בשיווק יעיל של העסק שלכם
  • ·       במציאת הדרך המתאימה לכם ביותר להביא עוד לקוחות
  • ·       ובהפיכת הטקסטים השיווקיים שלכם למשכנעים ויעילים יותר

 אשמח לסייע לכם

דברו איתי: 054-7637737