תנו להגשים בשקט!

שקט, הוא אחד המצרכים המשמעותיים והחשובים ביותר להגשמה ולשינוי.
שקט נפשי, שקט סביבתי ובטח שקט כלכלי.
בעולם מושלם שבו כל חלומותינו מתגשמים במחי כף, כשאנחנו רכובים על חד קרן מעופף – יש לנו גם שקט מכל הסוגים האלה. אבל בעולם האמיתי, יש הרבה מאוד רעש, מכל הכיוונים והמשימה שלנו היא –  להגשים את הלב שלנו בתנאים לא אידאליים.

מקורות הרעש
הרעש מגיע משני כיוונים עיקריים:
רעש חיצוני – שמייצרים בני הזוג, ההורים, החברים, הקולגות לעבודה, המדינה.
יש לנו משרת חלומות וכולם אומרים עלינו שאנחנו לא נורמלים שאנחנו רוצים משהו אחר.
אנחנו נמקים בעבודה ובת או בן הזוג מתנגדים שנמציא את עצמנו מחדש – כי אז מה יהיה עם הבטחון הכלכלי.
ההורים נושפים בעורפנו שחשוב שיהיה לנו משהו יציב (גם כשאנחנו בני 40+).
התקשורת משדרת כתבות על קושי במציאת עבודה בגילאים המבוגרים ועוד ועוד.
ורעש פנימי – שהוא תוצאה של מלחמת לב-אגו (הגיון) שמתקיימת אצל אנשים שלא טוב להם במקום שהם נמצאים בו כרגע וחוששים לעשות שינוי.
במלחמה הזו – הלב רוצה לעבור לשלב הבא, לעסוק במשהו משמעותי, מעניין, שיממש את מלוא הפוטנציאל שלנו ויגרום לנו לקפוץ מהמיטה כל בוקר.
והראש, ההגיון, השכל, מריץ תקליט שרוט שלא מפסיק להסתובב יומם וליל, ומציף ברפיט את כל הפחדים, החששות, המחשבות המעכבות והניסיונות הלא מוצלחים שהיו לנו בחיים.
הרעש החיצוני מתנגן, לרוב, במקביל לרעש הפנימי ולא מאפשר לנו באמת – לעשות את קפיצת האמונה לה אנחנו זקוקים כדי להגשים את עצמנו ולהיות מאושרים באמת.
אם זה מנחם, הרעשים האלה הם מנת חלקו של כל מי שרוצה לחולל שינוי בחייו, והם אלה שמונעים ממרבית האנשים לעבור לשלב הבא.
אז מה עושים? איך משקיטים את הרעש….
ראשית, אי אפשר להשקיט את הרעש לגמרי! אפשר להנמיך את העוצמה שלו, ללמוד לפעול כשהוא ברקע ולהיות פחות ופחות מושפעים ממנו.
הנה כמה טכניקות לעשות את זה:
1. סביבה יעילה – אני רוצה לחלק את הסעיף הזה לשני חלקים. בני זוג והורים.
לגבי הורים – להורים שלנו יש כוונות טובות, הם דואגים לנו מתוך אהבה כנה ואמיתית, אבל לפעמים, זה לא מקדם אותנו, אלא להיפך, זה מעכב אותנו. הדעה שלהם חשובה לנו ואם הם מהדור שלא מאמין בהגשמה, בהנאה בעבודה ובתשוקה לעיסוק, אלא יותר ביציבות ומשכורת בטוחה (שזה גם חשוב, אבל לא רק) – הם יכולים לעכב את ההתפתחות שלנו. דרך אחת (סליחה הורים) היא לא לשתף אותם במחשבות, ברצונות, בקשיים. במיוחד אם אתם יודעים שתתקלו בהתנגדות מצידם. אם אתם לא גרים איתם, זה גם הרבה יותר קל.
דרך שניה היא לבקש תמיכה. לספר שאתם זקוקים להם כרגע כעוגן וכרוח גבית ואתם מבקשים שיהיו קשובים ואמפטיים לקושי שלכם ושיתמכו.
לגבי בני זוג – כאן, התקשורת היא הכרחית. חשוב שבן או בת הזוג שלכם ידעו בדיוק מה עובר עליכם, מה קשה לכם, מה חסר לכם, מה אתם רוצים, מה אתם לא יודעים שאתם רוצים. אל תתבשלו עם זה הרבה זמן ואת "תפלו" עליהם עם התחושות שמבעבעות אצלכם כבר הרבה זמן. כי זה לא פייר.
בני הזוג שלכם הם שותפים למפעל הזה שנקרא המשפחה שלכם וגם אם אתם חושבים שהם לא יבינו, לא יתמכו, לא יהיו בעד שינוי, עדיין תשתפו אותם. עשו את זה בצורה שתרתום אותם אליכם ולסיטואציה. אין דבר חשוב יותר מסביבה תומכת ואם אתם נשואים ומחוץ לבית ההורים, בני הזוג הם הסביבה התומכת שלהם.
אגב, אם שיתפתם ובכל זאת לא קיבלתם תמיכה מבן הזוג, זה זמן טוב להתחיל לחפש אותה במקומות אחרים כמו קבוצות פייסבוק, הכוונה מקצועית וכו'
2. להתבונן בלב – בלב שלנו יש המון שקט, הסיבה היא ששם נמצאת האמת ולאמת יש תכונה כזו נפלאה של שלווה ורוגע וים פלטה שאפשר להפליג בו בבטחה. הגלים הסוערים נמצאים דווקא באזורי השכל וההגיון שלנו. שם מתחוללות המערבולות והצונמים כשזה מגיע לשינוי.
אפשר להחליט שבשיחה עם עצמנו, שמים בצד לרגע (רק לרגע, נחזור אליהם אחר כך) את הגלים הגבוהים ומתמקדים בשקט של הלב. ואז אפשר להתחיל לשאול את השאלות הנכונות של מה אני רוצה? מה אני אוהבת? מה מרגש אותי? מה אני רוצה להיות שאני אהיה גדול. ולקבל תשובות שמגיעות מתוך האמת ולא מפחד.
3. לקבל השראה – אני יודעת שהמילה הזו, השראה, קצת over used לאחרונה. אבל השראה, היא מפחיתת רעשים מוכחת. כשאנחנו קוראים, רואים הרצאות, משוחחים, נפגשים עם אנשים שהם השראה עבורנו לאומץ, לפריצת דרך, לקבלת החלטות, להגשמה, להעצמה… ההקשבה להם מחזקת את קולות הלב (שהם השקט והאמת), מחלישה את הפחדים והחסמים שהם הרעשים הפנימיים המתמידים וגם מנמיכה משמעותית את הרעשים החיצוניים הנוספים.
אז עד שנחיה בעולם מושלם שבו יהיה לכל אחד את השקט והתנאים להגשים את עצמו בזמן, במקום ובעונה המתאימה ביותר, נמשיך ונעשה את זה גם עם רעשים ברקע, גם בים סוער, כי תכלס… אין לנו ברירה אחרת – באנו לכאן כדי ליהנות, להגשים ולהיות משמעותיים.
ואם אתם בכל זאת לא מצליחים להתגבר על הרעש,
אשמח לעזור לכם להתחבר לשקט ולאמת שבתוככם,
ולהבין מה השלב הבא בקריירה שלכם.
דברו איתי,
שרון – 054-7637737
או כאן
https://koren.ravpage.co.il/WhatsNEXT

 

 

 

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *