הזמן הנכון להגשמה

"לכל, זמן; ועת לכל-חפץ, תחת השמים".

אני לא אדם דתי, אבל משום מה המשפט הזה של קוהלת מלווה אותי בשנים האחרונות.
אם תתעמקו בו לרגע, תראו שהוא משפט מרגיע ומנחם, שאומר – שהכל בסדר! לכל דבר יש את הזמן שלו ואת הקצב שלו – תחת השמיים, ומה שצריך לקרות – קורה בסופו של דבר.

זה השעון!

לפני 4 שנים, עסקתי הרבה מאוד בנושא הזמן – הרגשתי שאין לי הרבה ממנו, שהוא דוחק בי, שאני לא מספיקה כלום ורצה אחרי הזנב של עצמי.
עד שיום אחד, עמדתי מתחת לשעון ענק שתלוי בסלון ביתי והשעון התנתק מהקיר והתנפץ לי על הראש לרסיסים. מעבר לחתכים רבים ומיליוני שברי זכוכית בכל הבית, התינוק שלי (שהיום כבר בן 5), החל לזחול לעברי בבכי ובבהלה, הישר אל שלולית הזכוכיות שהיתה סביבי. אירוע מבהיל, כואב ומכונן בחיי.
מאותו יום, הפסקתי לרדוף אחרי הזמן. אני משתדלת לתת לו לעשות את שלו, בלי לפקפק בו, בלי לקרוא עליו תיגר, לזרז אותו או להתלונן עליו. כמו שאומרים, הבנתי את  את רמז.

כמי שמלווה אנשים להמציא את עצמם מחדש בקריירה, אני פוגשת בהתנגשות הגדולה הזו שבין זמן להגשמה…רוב האנשים מרגישים שהם איחרו את הרכבת, או שהזמן דוחק בהם, שזה לא קורה והזמן עובר, או שזה כבר מאוחר מדי (ויש עוד ורסיות).
לכל המחשבות האלה נוספת גם ההלקאה העצמית: למה לא עשיתי כלום עד היום? איך נתתי לזה לקרות? שמתי את כולם במקום ראשון ואותי במקום אחרון, הייתי צריך לעשות דברים אחרת וכו'.
אני חייבת לומר לכם שזה סופר טבעי וזו שיחה שמתנגנת כמעט אצל כולם (האמת שאצל כולם, אבל אסתייג בשביל הספק).

אבל האמת על הגשמה – שהיא תגיע תמיד בזמן הנכון לכם! ממש כמו שאמר ידידי קוהלת.
לא מוקדם מדי ולא מאוחר מדי – למרות שזה לא תמיד מרגיש ככה.
אז אם, ממש במקרה, יצא לכם לחשוב שזה מאוחר מדי עבורכם, להגשים את עצמכם, להיות משמעותיים, לעשות את מה שאתם אוהבים, וגם להרוויח מזה כסף, אגיד לכם – ITS NEVER TOO LATE. כי אם זו השיחה שמתנגנת לכם עכשיו בלב – זו בדיוק השיחה שצריכה להיות שם ולהוביל אתכם, ממש ממש עכשיו להגשמה.
איך תדעו אם עכשיו זה הזמן הנכון? הנה כמה סימנים:

  1. נתחיל עם הלב – כפי שאמרתי, אם השיחה הזו מתנגנת אצלכם(!) בלב, לא כי מישהו אחר אמר לכם, או כי "הגיע הזמן" – אלא רק כי זה בוער בכם באמת!
  2. הזדמנות מופיעה – "כשהתלמיד מוכן, המורה מגיע", אותו דבר לגבי הגשמה. כשאתם מוכנים, היקום ישלח אליכם את ההזדמנות או את הסימן שזה הזמן שלכם – אתם רק צריכים לפקוח עיניים ואוזניים וכמובן להיעתר להזמנה. וכשההזדמנות מגיעה – החמימות שתרגישו בבטן, כבר תגיד את הכל. (ויהיו גם פרפרים – בסעיף הבא).
  3. פרפרים בבטן – אם אתם מרגישים פחד לעשות את קפיצת האמונה – סימן שזה נוגע לכם במקומות הנכונים. פחד הוא לא תמיד רע, הוא גם סימן להתרגשות וכמובן מייצג את ההגיון שבא להגן עלינו. הפחד מגיע מהשכל. כשהוא פחד "טוב" אתם תרגישו את זה בבטן, וגם לחילופין, אם זה פחד שמסמל שזה לא הדבר הנכון עבורכם. הקשבה פנימית כאן היא קריטית. הגוף מדבר אלינו והוא, יותר מכל יועץ אחר, ידע להגיד מה נכון עבורנו.

ואם הגעתם עד סוף הפוסט הזה, זה בטח סימן שאתם מוכנים 😉 מרגישים את זה?

שלכם,
שרון

נ.ב

ואם אתם מרגישים את זה – שזה הזמן שלכם להגשמה,
בואו נדבר: https://koren.ravpage.co.il/WhatsNEXT

אגב, זה הפסוק המלא מקוהלת שמדבר על הזמן:

א לכל, זמן; ועת לכל-חפץ, תחת השמים.  {פ}

ב        עת ללדת,        ועת למות;
עת לטעת,        ועת לעקור נטוע.
ג        עת להרוג        ועת לרפוא,
עת לפרוץ        ועת לבנות.
ד        עת לבכות          ועת לשחוק,
עת ספוד         ועת רקוד.
ה        עת להשליך אבנים,        ועת כנוס אבנים;
עת לחבוק,         ועת לרחק מחבק.
ו        עת לבקש         ועת לאבד,
עת לשמור        ועת להשליך.
ז        עת לקרוע        ועת לתפור,
עת לחשות        ועת לדבר.
ח        עת לאהב         ועת לשנא,
עת מלחמה        ועת שלום.  {פ}

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *