להעלות את הצורך של הלקוח - מבלי לפגוע בו!

טקסט שיווקי יכול גם להרוס ולהבריח – איך תמנעו מזה!

יצא לי לאחרונה לקרוא טקסטים שיווקיים ששלחו לי לקוחות שלי (כדי שאכתוב מחדש – ותיכף תבינו גם למה), ולא פעם נתקלתי בטקסטים: מתלהמים, מאשימים, נוזפים ובעיקר מאוד מרתיעים.

זה נכון שהטקסט השיווקי צריך להיות ישיר, לפנות ללקוח בגובה העיניים ובעצם לדבר איתו על הצרכים והבעיות שלו – ולספר לו איך אנחנו כבעלי עסק, נעניק לו את הפתרון או את המענה להם.

אבל חברים… זה חייב להיות ב ע ד י נ ו ת (ובטקט)!!!
במיוחד כשמדובר בבעיות שפוגעות ללקוח באיכות החיים והוא זקוק מכם לפתרון.

הטקסט השיווקי שלכם אסור – להאשים, לנזוף, לחשוף את הלקוח במערומיו, להטיח את הבעיה שלו בפניו – גם אם חשוב לכם מאוד להעלות את הצורך ואז לתת את הפתרון שלכם.

הטקסט השיווקי מדבר על הבעיה של הלקוח בזהירות רבה, לפעמים ברמיזה, אחרת, הלקוח ירגיש מאוים וחשוף, ואז יירתע וינטוש את העמוד שלכם, למקום נעים יותר.

אני אתן כמה דוגמאות:
המוצר: דיאטה, או דיאטנית (כעסק)

הקהל: אנשים שמעוניינים לרדת במשקל

משקל הוא נושא רגיש, ויש שכמותו אינספור נושאים אחרים, לכן, בתחום הטיפולי, ננקוט משנה זהירות מיוחד!

לא נכתוב בכותרת (או בטקסט בכלל):
נמאס לך לסחוב איתך את השומנים לכל מקום?
למרות שזה בדיוק מה שהלקוח מרגיש – לעולם לא נפנה אליו באמירה פוגענית שכזו, כי הוא לבטח יברח כל עוד נפשו בו.

נלך על סגנון שימשוך את הלקוח אלינו (כי זו הרי המטרה לא?)
משהו כמו:
ניסית כל דיאטה אפשרית ובכל זאת לא הצלחת לרדת במשקל כפי שחלמת?
גם מדבר על הבעיה, בלי להזכיר מונחים פוגעים, גם מעלה את הצורך הפיזי והנפשי.. הלקוח מזדהה וממשיך לקרוא הלאה.

דוגמא נוספת:
העסק
: טיפול בהפרעת קשב וריכוז
הקהל: הורים לילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז

לא נכתוב בכותרת (או בטקסט בכלל):
הילד מוציא אתכם מדעתם, נכשל בלימודים ולא מסוגל לשבת רגע אחד?

למרות שזה בדיוק מה שקורה פעמים רבות בקרב ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז, לא נטיח את המציאות הקשה גם כך בפניו של ההורה – הוא מכיר אותה יום יום שעה שעה.

נכתוב משהו כמו:

לילד שלכם קשה ואתם רוצים לעזור לו להצליח, להגשים את עצמו ולהיות מאושר?

וכך נתתם להורים את הויז'ן של מה יקרה אם הם יעבדו אתכם. זהו חלומו של כל הורה, ולכן, הוא מייד ימשיך לקרוא הלאה.

וגם…

כדאי שלא להשתמש במשפטים כמו:
הגיע הזמן (שתעשה, שתבין…)

מתי כבר תבין

למה לא… (עשית כך וכך)
אם אתה חושב ש… אתה טועה בגדול

ועוד כהנה וכהנה ניסוחים נזפניים, ששמים את הלקוח שלכם בפינה וגורמים לו להרגיש כמו תלמיד כיתה אלף שנשלח בבושת פנים לעמוד בפינה.

התפקיד שלכם כבעלי עסק, באמצעות הטקסט השיווקי שלכם הוא: להסביר ללקוח שאתם מבינים אותו, שאתם מכירים את המצב שלו ושאתם יכולים לעזור לו!
התפקיד המרכזי של הטקסט השיווקי שלכם – הוא לתת תקווה!

וברגע שהלקוח ירגיש שאתם מבינים אותו, יבין שיש לכם את הפתרון הנכון ביותר עבורו, יחוש נוח, נעים ובטוח  – הוא יפנה אליכם.

זה נכון אגב לכל תחום, לא רק לתחום הטיפולי, כולנו עונים על צורך כלשהו.
אז כדאי שנפנה לקהל שלנו – בצורה שתבנה אמון ותמשוך אותו אלינו – ולא אל זרועותיו של המתחרה.

עד הפעם הבאה,

שלכם,

שרון

אני מזמינה את מי שטרם הצטרף אלי – להירשם באתר שלי:

http://www.sharonkoren.co.il/

ולקבל מדי שבוע טיפ שיווקי חיוני שיעזור לכם להקפיץ את העסק שלכם קדימה.
וגם… מתנה! "כתיבה שכנועית במייל – איך להפוך מילים לכסף" – ספר אלקטרוני חשוב שילמד אתכם איך לכתוב מיילים שיווקיים יעילים ומוכרים.

ואם אתם זקוקים לעזרה:

  • ·       בשיווק יעיל של העסק שלכם
  • ·       במציאת הדרך המתאימה לכם ביותר להביא עוד לקוחות
  • ·       ובהפיכת הטקסטים השיווקיים שלכם למשכנעים ויעילים יותר

 אשמח לסייע לכם

דברו איתי: 054-7637737