איך לכתוב פוסטים מעניינים ומושכים – בלי לשבור את הראש

לקראת וובינר מיוחד בנושא כתיבת בלוג, בו מארחת אותי רונית אדלר הנפלאה, שעוסקת בבניית אתרי אינטרנט לעסקים קטנים, אני רוצה לדבר על נושא חשוב מאוד בתחום כתיבת בלוג – והוא: "הנושא".

איך לבחור נושא מנצח לפוסט שלכם

כמי שכותבת בלוג לעצמה – וגם לאחרים… אין ספק שהאתגר הגדול ביותר הוא למצוא נושאים טובים לפוסטים. לא מעט אני מוצאת את עצמי שוברת את הראש בחיפושים אחר הפוסט המוצלח הבא. כי הרי לכתוב זה לא חכמה – החכמה היא שזה יעניין את הקוראים, יגרה אותם להמשיך ולקרוא עד הסוף, יספק להם ערך אמיתי וכמובן – יגרום להם לחזור ולקרוא גם את פוסט הבא.

אז מהי הנוסחה לכתיבה זורמת של בלוג?
נסו להעלות את כל הנושאים שחשובים לקוראים שלכם – לדעת, לקרוא, להבין, ללמוד וכו' – זכרו…זה חייב להיות נושא בעל ערך רב לקוראים שלכם, אחרת הם פשוט לא יקדישו לכם את הזמן.

אם אתם בתחילת דרככם בכתיבת בלוג, כדאי לשבת עם עצמכם, ולכתוב את רשימת הנושאים מראש – אם יש לכם את הזמן והסבלנות (ומאוד מומלץ), כדאי גם לכתוב את הפוסטים מראש, ואז אתם יכולים לשחרר פוסט אחרי פוסט בראש שקט, גם אם אתם עמוסים ומוזת הכתיבה לא ממש נחה עליכם באותו יום.

אם אתם אחרי שלב הרשימה, הבלוג שלכם כבר רווי בפוסטים ואתם בשלב המייגע של גירוד הרעיונות (שכל בעל בלוג מגיע אליו בשלב כזה או אחר), אני אספר לכם על טריק שעובד בשבילי מצוין. אנחנו הרי מחפשים לכתוב על מה שמעסיק את הקוראים שלנו, ומכיוון שלרובנו יש בלוג עסקי, זה למעשה – מה שמעניין את הלקוחות שלנו.

אז כשמתרוקן לי מאגר הרעיונות, אני פשוט משחזרת שיחות, מיילים, פגישות שהיו לי עם לקוחות ומנסה לדוג מהם סוגיות מעניינות, שאלות חשובות, חוסר הבנה או חשיבה שגויה אפילו – ועליהם לבסס את הפוסט.

ואני אתן דוגמא: לפני מספר חודשים הזדמנו לי כמה שיחות עם לקוחות שבנו אתר והגיעו אלי אחרי שהאתר כבר היה בנוי ומעוצב…הבעיה היתה שתמהיל התוכן באתר לא היה מותאם לצרכי העסק…ושינויים, כבר קשה היה מאוד לעשות. אחרי מקרה שני או שלישי מהסוג הזה בדיוק…הבנתי שמשתקפת לי כאן בעיה אמיתית שחוזרת על עצמה שוב ושוב – וכדאי לטפל בה. מייד ישבתי וכתבתי את הפוסט: על מה חשוב להקפיד! כשאתם בונים אתר או דף נחיתה.

לסיכום: הנושאים החמים, הרלוונטיים ובעלי הערך הרב ביותר עבור הקוראים שלכם, הם הנושאים איתם אתם והלקוחות שלכם מתמודדים ביום יום שלכם. נצלו את הסיטואציות, הסוגיות והשאלות הרווחות ביותר לפוסטים אפקטיביים – שוודאי ידברו לקהל הקוראים שלכם… ואם אתם כבר ניזונים מסיטואציות אמיתיות – שלבו בפוסט גם סיפור אישי – על זה ועוד בפוסט הבא…

 אני מזמינה את מי שטרם הצטרף אלי – להירשם באתר שלי:

http://www.sharonkoren.co.il/

ולקבל מדי שבוע טיפ שיווקי חיוני שיעזור לכם להקפיץ את העסק שלכם קדימה.
וגם… מתנה! "כתיבה שכנועית במייל – איך להפוך מילים לכסף" – ספר אלקטרוני חשוב שילמד אתכם איך לכתוב מיילים שיווקיים יעילים ומוכרים.

ואם אתם זקוקים לעזרה עם הטקסטים שלכם, אשמח לסייע לכם לכתוב אותם, לשדרג אותם ולהפוך אותם למשכנעים ויעילים יותר.
דברו איתי: 054-7637737
עד הפעם הבאה…

שרון

 

1 תגובה

תגובות סגורות