על מה חשוב! להקפיד כשאתם בונים אתר או דף נחיתה

בנייה של אתר אינטרנט או דף נחיתה דומה מאוד לבנייה של בית. כשרעיון המרכזי והחשוב ביותר, כדי לקבל בסופו של תהליך משהו שיהיה אפקטיבי עבורכם – הוא תכנון נכון.

והתכנון הזה צריך לכלול בעיקר את הצרכים שלכם. בבניית בית או חיפוש דירה זה כמה נפשות אנחנו במשפחה? מה ההרגלים שלנו? האם אמא (או אבא) זקוקים למטבח גדול (ברור!)? האם יש בעלי חיים בבית וכמה חדרי שירותים כדאי שיהיו לנו על מנת למנוע מלחמות בבוקר?

אתר האינטרנט שלכם הוא הבית של העסק שלכם

מערכת שיקולים דומה אתם צריכים להפעיל כשאתם בונים את אתר האינטרנט שלכם. אתם אמנם יכולים לפסוח על מספר חדרי השירותים אבל על: מספר העמודים השיווקיים, המרחב הדרוש עבור הטקסט השיווקי בעמוד הבית ובכל עמוד אחר, טפסים חשובים שכדאי שיהיו שם ובעיקר הכל צריך להיות תואם למטרות האתר שלכם, ולכן, כדאי שאת המטרות האלה – תגדירו מראש.

האם האתר שלכם תדמיתי? האם מטרתו למכור את השירות שלכם? האם אתם מעוניינים למכור באמצעות האתר מוצרים? האם אתם רוצים לאסוף מיילים לרשימת תפוצה? כל זאת ועוד – חייב להיות ברור לכם בצורה חד משמעית לפני שאתם מניחים את הלבנה הראשונה באתר.

ולמה בחרתי לדבר אתכם על זה אתכם? כי לאחרונה פנו אלי כמה וכמה בעלי עסקים, טובים ונחמדים שביקשו כתיבה שיווקית עבור האתר החדש שלהם. עד כאן – מצוין לא? הבעיה התחילה כשהם הגישו לי אתר בנוי, מוכן, סגור, מתוכנת וסופי שהכיל מעט מאוד מהצרכים שלהם (מקום אפסי לטקסט, תפריט שלא הכיל את המוצרים שלהם, באנר עליון שתפס את כל המסך ועוד), לא היה פתוח לשינויים ויצר עבורם (ועבורי) בעיה קשה מאוד.

ולכן, כשאתם עומדים בפני בניית אתר אינטרנט חשוב מאוד לקבוע מה מטרתו, איך אתם רוצים שישמש אתכם, מה הצרכים שלכם ומה שלא אמרתי עד כה ואולי החשוב מכל – איך הוא ישרת את הלקוחות שלכם בצורה הטובה והיעילה ביותר!

כמה טיפים בסיסיים וג'נריים שכדאי שתקפידו עליהם:

  1. תנו מקום בלתי מוגבל לטקסט השיווקי – הוא הכי חשוב באתר שלכם!
  2. חשוב שהבאנר העליון (Header) שמכיל את הלוגו והטלפון שלכם לא יהיה גדול מדי ויתפוס את המסך כולו. חשוב! שהטקסט יופיע כמה שיותר למעלה בעמוד.
  3.  המוצרים שלכם צריכים להופיע בתפריט נפרד (בצד ימין בדר"כ) ולא תחת "מוצרים" אלא כל מוצר בפני עצמו, ואם יש לכם המון מוצרים – הציגו אותם בקטגוריות.
  4. התפריט העליון יוקדש לעמודים כלליים כמו: אודות החברה, לקוחות ממליצים, שאלות ותשובות, צור קשר וכו'.
  5. טופס צור קשר חייב להופיע בכל עמוד במקום ברור ונגיש ובצורה בולטת.

ושוב…אל תגבילו את הטקסט באתר שלכם, ואל תיפלו באמירה של "הלקוח לא צריך לגלול" כי מה אתם מעדיפים – שהלקוח יגלול, ישתכנע ויפנה אליכם או שלא יגלול ויעזוב את המקום ישירות אל המתחרים שלכם?

 אני מזמינה את מי שטרם הצטרף אלי – להירשם באתר שלי

http://www.sharonkoren.co.il

ולקבל מדי שבוע טיפ שיווקי חיוני שיעזור לכם להקפיץ את העסק שלכם קדימה.
וגם… מתנה! "כתיבה שכנועית במייל – איך להפוך מילים לכסף" – ספר אלקטרוני חשוב שילמד אתכם איך לכתוב ניוזלטרים יעילים ומוכרים.

 עד הפעם הבאה…

2 תגובות
    • שרון קורן
      שרון קורן אומר:

      תודה אייל… ובגלל שהטקסט כל כך חשוב – כדאי להשאיר לו גם קצת מקום לפני שרצים לתכנת את האתר :)

תגובות סגורות