איך תעזרו ללקוח שלכם לקחת החלטה מהירה ונבונה ולפנות אליכם

השבוע נכנסתי עם הבת שלי לקנות שמלה לאירוע, המוכרת בחנות היתה נחמדה ואדיבה והתחילה להציף אותנו בשמלות, חצאיות, קשתות ומיני אביזרים, ולאט לאט הברק בעיניה של הבת שלי (שנצנץ עם כניסתנו לחנות) התחיל לפוג. בסופו של דבר יצאנו מהחנות בידיים ריקות – ולא בגלל שלא היתה שם את השמלה הנכונה – בגלל שהיו שם יותר מדי שמלות שגרמו לבלבול ונטישה.

הנעה לפעולה אחת מנצחת

הלקוח שלנו מחפש מוצר שיענה לו על צורך או יפתור לו בעיה והתפקיד שלנו, כבעלי עסק – הוא לספק לו את המוצר או השירות שיסייעו לו בכך – עד כאן הכל ידוע. לפעמים (מתוך רצון טוב כמובן) אנחנו מנסים לעזור יתר על המידה ואנחנו מציפים את הלקוח בהמון פתרונות, בהמון מוצרים ובמידע עצום שקשה לו מאוד להכיל.

לכן, כדי לשכנע אותו וכדי לעזור לו בהחלטה, רצוי וכדאי להקל עליו (כמו בכל דבר אחר) ולהציג בפניו אפשרות אחת לבחירה, כלומר – הנעה לפעולה אחת.

ברגע שנציב בפניו כמה אפשרויות לבחירה, יש סיכוי גדול שהוא יתבלבל, יתלבט ויתעכב בהחלטה שלו – ובמקרה הפחות טוב – יחליט שלא להחליט.

אם אנחנו רוצים שהלקוח יבצע את ההחלטה הנכונה בסוף קריאת הטקסט – לפנות אלינו או לקנות מאיתנו – אנחנו צריכים למקד אותו ולהוביל אותו לשם.

אם זה בדף נחיתה או מכירה שתפקידם להיות ממוקדים מאוד ומכירתיים – הניעו אותו לפעולה אחת – לקנות (מוצר אחד כבר אמרנו) או לפנות. אל תתנו לו כמה אופציות שיכבידו עליו את ההחלטה ויבלבלו אותו.

אם זה באתר אינטרנט – זה כבר יותר קל – יש לכם כמה עמודים ובכל עמוד תוכלו להעביר את המסר או למכור את המוצר שתבחרו – וגם כאן – השתדלו להיות ממוקדים בהנעה לפעולה (שמגיעה בסוף כמובן…אתם כבר מכירים את החוקים).

אין ספק שאנחנו רוצים לנצל את הכלים השיווקיים שיש ברשותנו עד תום – אנחנו הרי משלמים הרבה כסף על כל כניסה של כל לקוח פוטנציאלי, ורוצים לעשות את המקסימום כדי להביא אותו. אבל בטקסט השיווקי להיות מקסימום משכנע הוא להיות לתת ללקוח מינימום פעולות לביצוע וזו החכמה והגדולה שלו.

ועוד טיפ אחד קטן באותו נושא…ככל שתבקשו מהלקוח שלכם לעשות יותר פעולות עבורכם כך יקטנו אחוזי ההמרה שלכם – הפניות שתקבלו מהאתר או מדף הנחיתה. ככל שתקלו על הלקוח ותבקשו ממנו ל"עבוד" פחות – במילוי טופס פניה קצר למשל – כך יעלה הסיכוי שתגדילו את אחוזי הפניה מדפי האינטרנט שלכם.

ולמי שבכל זאת לא היה בשיעור של "איך לכתוב משפט הנעה לפעולה יעיל ומשכנע" מוזמן לקורס מזורז בפוסט הזה.

אני מזמינה את מי שטרם הצטרף אלי – להירשם באתר שלי

http://www.sharonkoren.co.il/

ולקבל מדי שבוע טיפ שיווקי חיוני שיעזור לכם להקפיץ את העסק שלכם קדימה.
וגם… מתנה! "כתיבה שכנועית במייל – איך להפוך מילים לכסף" – ספר אלקטרוני חשוב שילמד אתכם איך לכתוב מיילים שיווקיים יעילים ומוכרים.

עד הפעם הבאה…

שרון

2 תגובות
  1. אלייזה אייל
    אלייזה אייל אומר:

    היי.
    כרגיל מדהים ונכון.
    אחרי כל כך הרבה טעויות שעשיתי באתר ובשיווק(לפני שפניתי אלייך), זה פשוט קל ונכון.
    כמו שצריך.
    נ.ב. שמלה לאיזה אירוע חיפשתן?בת מצווה? בכל אופן מזל- טוב. רק שמחות.

תגובות סגורות