מה חשוב שתמכרו – לא פחות מהמוצר שלכם עצמו…

לאור התגובות החיוביות בעקבות הפוסט הקודם – " איך להגביר בקלות את נאמנות הלקוח ולגרום לו להעדיף אתכם על פני המתחרים"  – שעסק בצורך האמוציונאלי של הלקוח שלכם, וההתעניינות הרבה שהוא עורר, החלטתי להעמיק עוד קצת בנושא.

כבעלי עסק, כל אחד מאיתנו מוכר מוצר (גם אלה שמוכרים שירותים) ואין ספק שבטקסטים השיווקיים שלנו אנחנו צריכים לספק פרטים על אותו המוצר, לתאר אותו בפני הלקוחות – כחלק מתהליך השכנוע ובניית האמון.

תמכרו חוויה לצד המוצר שלכם

אבל... כל אחד מאיתנו חייב להבין שהוא לא רק מוכר מוצר, הוא מוכר גם, ולפעמים בעיקר –  חוויה.

לא לחינם מדברים מפעילי הסלולר על חוויית השימוש (טוב נו, אולי לא לאחרונה – כי הם בפאניקה מהמחירים, אבל בדר"כ). הם מדברים גם על המכשיר עצמו, על האפליקציות, על הגודל והעובי (סלולרי…תתרכזו) ועל עוד פיצ'רים טכניים נוספים, אבל הרבה, ובעיקר – על החוויה.

נכון, לא כל מוצר מוכר חוויה, יש מוצרים שמוכרים פנטזיה, יש כאלה שמוכרים יוקרה ומוצרים רבים מאוד מוכרים תקווה. למשל: רופא שיניים שמבצע השתלות שיניים בלסת שלמה ביום אחד – ללא ניתוח מוכר תקווה (וזה באמת אפשרי – יש לי לקוח כזה). תקווה לכל אותם האנשים שמצבם הדנטלי עגום פלוס, חייבים השתלות, מפחדים מניתוח, מפחדים מהזמן הממושך שהתהליך לוקח בדרך כלל – כאן מגיע הלקוח שלי ונותן להם תקווה – וכמו שאתם מוכרים את המוצר המוחשי שלכם או את השירות שלכם, אתם צריכים ואפילו חייבים למכור גם את החוויה, התקווה, הפנטזיה או כל דבר אחר אותו אתם מעוניינים להבטיח ללקוחות שלכם.

ונעבור לדוגמא שמחה קצת יותר – גן אירועים, למשל, מוכר לזוג שמתחתן – מקום לערב אחד, חופה, בר ופולקע עם אורז… אבל למעשה, במיוחד במקרה של גן אירועים – הוא מוכר לזוג פנטזיה (במיוחד לכלה, כי החתן יכול מצידו להתחתן אצל אמא שלו בסלון). ואת הפנטזיה של כל כלה אתם כבר מכירים – שתהיה לה החתונה הכי: גרנדיוזית, בלתי נשכחת, יוצאת דופן, הורסת ובלה בלה בלה וכמובן, שידברו עליה עוד שנים רבות. כגן אירועים – זה מה שאתם צריכים למכור ללקוח שלכם (בהנחה כמובן שאתם באמת עומדים בסטנדרטים).

לסיכום: חפשו את הצורך הרגשי המרכזי שהלקוח שלכם מחפש כשהוא קונה את המוצר שלכם, ורוצו לשלב אותו בטקסטים השיווקיים שלכם (אם מצאתם שניים כאלה – תוכלו לשלב את שניהם, אבל הזהרו שלא להעמיס). תתחילו בכותרת, ותמשיכו במהלך הטקסט עצמו – רצוי כמה פעמים (לא לחפור, להדגיש). תנו ללקוח שלכם, בעזרת הטקסט, הצצה למה צפוי לקרות לו אם הוא יעבוד איתכם. המילים הנכונות בשילוב תמונה מתאימה, יכולות להעניק ללקוח תחושה כמעט אמיתית של הגשמת הצורך הרגשי שלו על ידי המוצר שלכם – וזה, חברים, אחד הדברים המשכנעים והעוצמתיים ביותר שתוכלו לעשות.

אני מזמינה את מי שטרם הצטרף אלי – להירשם באתר שלי:

http://www.sharonkoren.co.il/

ולקבל מדי שבוע טיפ שיווקי חיוני שיעזור לכם להקפיץ את העסק שלכם קדימה.
וגם… מתנה! "כתיבה שכנועית במייל – איך להפוך מילים לכסף" – ספר אלקטרוני חשוב שילמד אתכם איך לכתוב מיילים שיווקיים יעילים ומוכרים.

ואם אתם זקוקים לעזרה עם הטקסטים שלכם, אשמח לסייע לכם לכתוב אותם, לשדרג אותם ולהפוך אותם למשכנעים ויעילים יותר.
דברו איתי: 054-7637737

עד הפעם הבאה…

שרון

4 תגובות
  1. חלי
    חלי אומר:

    מעניין כתמיד לא הצלחתי למצוא את החוויה למוצרים שלנו עדיין מתלבטת בסוף אפנה אליך….

    • שרון קורן
      שרון קורן אומר:

      תודה חלי :)
      אשמח תמיד לעזור… והחוויה תמיד נמצאת – לפעמים מרוב שאנחנו בתוך הדברים – אנחנו כבר לא מצליחים
      לראות – זה שקוף בעינינו. :)

    • שרון קורן
      שרון קורן אומר:

      דני תודה :)
      והפנטזיה הגדולה והברורה ביותר בתחום קידום האתרים היא:
      "רוצה להיות ראשון בגוגל – ולהזרים לעסק שלך עוד ועוד לקוחות?"
      בהצלחה :)

תגובות סגורות