קבצנות נבונה – שיעור מאלף בשיווק רחוב

ביום שישי האחרון, ישבנו – בעלי היקר ואני – בבית קפה בתל אביב, נשנשנו ארוחת בוקר ועיכלנו לאיטנו את השבוע שחלף.

בעודי לוגמת קפה קפוא- גרוס, נכנסה לבית הקפה קבצנית גדולת מימדים, עברה בין השולחנות, הושיטה כף יד פתוחה ואמרה "עזרה…אין לי כסף לתרופות..אוכל לילדים". רוב היושבים סביב, שהתופעה כבר מוכרת להם ויודעים שהכסף זורם בדרך כלל למטרות נעלות כמו אלכוהול ונרקוטיקה, העדיפו להתעלם בנימוס מאופק. הקבצנית, שמורגלת כנראה בתגובות צוננות, המשיכה הלאה תוך סינון ברכה לכבוד שבת. בעוד האחת יוצאת, הגיעה לה השניה – מרשימה לא פחות מחברתה ופצחה בסיבוב הופעות משלה – רק שהפעם נשלפו ארנקים.

שיווק אפקטיבי

כשהגיע תורי (והוא תמיד מגיע) ניגשה אלינו הקבצנית החדשה ושאלה בקול בטוח: "אפשר שקל?" – וזו היתה מבחינתי התמצית המזוככת ביותר של מה שאני מכנה – שיווק נכון!

הקבצנית, עשתה את הדבר החשוב ביותר שעסק צריך לעשות וזה: לאמר ללקוח באופן ברור ומפורש מה הוא צריך לעשות ואיך הוא צריך לעשות את זה (במקרה הזה – גם כמה).

הקבצנית הראשונה הצהירה שאין לה כסף לתרופות  – משפט גדול ואמורפי שהשאיר אותי – הלקוח – בסוג של בלבול: כמה כסף היא רוצה? כמה היא צריכה בשביל לקנות תרופות ואוכל לילדים? הרי שקל או שניים לא יעזרו, וחמישים? ומאה ש"ח? זה כבר גדול עלי כאן. וכך גרמה לקהל היעד שלה בלבול, דחיה ורצון עז לברוח וכמה שיותר רחוק. אבל הקבצנית החכמה שלנו (הנה, כבר ניכנסו אותה לעצמנו), באה עם אג'נדה ברורה ועם דרישות סבירות – רק שקל – תראו לי מי שלא יעמוד בזה (אפילו חבריה למקצוע). בקשה ממוקדת, נטולת גרידיות, המטרה ברורה ולכן אין צורך להמציא שקר כלשהו – וגם נותנת לך ערך מוסף = הרגשה טובה שתרמת לאנושות.

אנחנו מצידנו צ'יפרנו את הקבצנית השיווקית שלנו בעוד כמה שקלים ובהערכה עמוקה על שיווק מדופלם ושיעור מאלף על הנעה לפעולה.

אולי בגלל זה יקר לחיות בתל-אביב, אפילו הקבצנים בה יותר חכמים.

בשורה תחתונה: כדי שללקוח שלכם יהיה קל ליישם את מה שאתם מבקשים ממנו לעשות אתם צריכים: לכוון אותו, להוביל אותו ולהיות מאוד ברורים וממוקדים והכי חשוב! תמיד להניע אותו לפעולה…אל תשאירו לו את ההחלטה בסוף הטקסט מה הוא צריך לעשות, כי ברוב המקרים הוא פשוט ימשיך לו הלאה…

חברים, לרוץ וליישם!

 עד הפעם הבאה…

8 תגובות
  1. דנה וידל
    דנה וידל אומר:

    תובנות מעניינות וההוכחה הניצחת שהפשטות והישירות מנצחות, ושניתן ללמוד מכל אחד. תודה שרון.

    • שרון קורן
      שרון קורן אומר:

      תודה עמית, זו הכוונה. לחשוב כל הזמן איך לשפר את העסק שלנו, איך להציג אותו יותר חכם ומשכנע
      ללקוחות שלנו. וכמו שאומרים, כל יום לומדים משהו חדש (אחד לפחות)…גם מקבצנים.

    • שרון קורן
      שרון קורן אומר:

      נכון מאוד! זה נכון אגב, לכל טקסט שיווקי. עדיף להיות ברור, ממוקד וללוות את הלקוח כל הדרך אל הפניה. אם נקל על הלקוח הוא כמעט בהכרח יעריך זאת ויגיב בהתאם.

תגובות סגורות