כתיבה שיווקית: המשימה – שכנוע

אחרי מילוני מילים, אלפי כותרות, מאות דפי אינטרנט ועשרות דפי נחיתה, החלטתי סוף סוף לפנות כמה דקות לעצמי ופתחתי לי בלוג. ומכיוון שעצמי היא דמות וירטואלית יחסית בימים אלה, גם הפעם, אקדיש את עצמי למענכם ואספר לכם, בדרך האהובה עלי, איך כדאי, מתי ולפעמים גם איפה לשווק את העסק שלכם באינטרנט. ומכיוון שההתמחות שלי היא כתיבה שיווקית – שכנועית, אתמקד בעיקר בטקסטים שאתם כותבים באתרי האינטרנט, בדפי הנחיתה שלכם ובכל טקסט שיווקי אחר כמובן.

כנראה לא סתם הבלוג שלי ואני נולדנו באותו חודש…אז, מזל טוב לשנינו.

ואחרי התרגשות קלה (שלי), בואו נתחיל…

השאלה הראשונה שאתם כבעלי עסק צריכים לשאול את עצמכם כשאתם פותחים את עמודי האינטרנט או את דף הנחיתה שלכם היא:

האם הוא מספיק משכנע?

אני משוכנעת שרובכם מחזיקים אתרי אינטרנט מפורטים ומנומקים היטב שמספקים ללקוח תאור מדוייק של המוצר או השירות שלכם מאלף ועד תו. אתם משקיעים במאמרים, בתמונות, לפעמים כותבים לבד או אפילו מחליטים להשקיע ונותנים לכותב מקצועי לעשות עבורכם את העבודה. אבל ברוב המקרים הפוקוס הוא על כתיבה יפה, על עברית נכונה, על עיצוב "מפיל" (כמו שכולם מחפשים) ולא על מה שחשוב באמת.

תחשבו על זה, הלקוח שנכנס לאתר שלכם (אחרי שהשקעתם בזה לא מעט כסף ומאמץ) מחפש משהו: כואב לו משהו, מפריע לו משהו, חסר לו משהו והוא מחפש את המענה לצורך או את הפתרון לבעיה אצלכם! המשימה הגדולה שלכם היא לשכנע אותו שאתם מסוגלים לספק לו את הסחורה.

עכשיו אתם וודאי שואלים את המסך: מה לעזאזל עושה אתר משכנע? בגדול, אין תשובה אחת (גם לא שתיים) כל מוצר עם קהל היעד שלו ולכל קהל, כמו שאתם יודעים, יש מגוון צרכים ובעיות… אבל אם צריך לפשט את הדברים, ישנם כמה עוגנים שיווקיים שכדאי שיהיו בטקסט השיווקי שלכם שיהפכו אותו למשכנע למשל:

כותרת חזקה שמסבירה לגולש שהוא במקום הנכון –שהמוצר שלכם יכול לתת מענה לצורך שלו, שאתם כאן בשבילו – כזו שתגרוםלו להמשיך לקרוא.

מה יוצא ללקוח מזה – תנו הסבר ברור מה היתרונות של המוצר עבור הלקוח ולמה כדאי לו לקנות דווקא מכם.

הטבה – הנחה, פגישת חינם, ייעוץ ראשוני ללא תשלום, השני בחצי מחיר וכו' – כל מה שיגרום ללקוח לעצור, להבין שיש כאן משהו משתלם ולפעול.

הנעה לפעולה – אחד הדברים הכי חשובים! כל דף אינטרנט חייב להסתיים בפניה שלכם אל הלקוח בה אתם מזמינים אותו – לשלוח פרטים, להתקשר, להגיע, או כל פעולה אחרת שתבחרו. דף אינטרנט שמסתיים ללא הנעה לפעולה משאיר את הגולש מבולבל – התפקיד שלכם כאנשי מקצוע הוא לכוון אותו – כבר מעכשיו.

ועכשיו אני ממליצה לכם לפתוח את דפי האינטרנט שלכם, ולקרוא אותם באופן הכי אובייקטיבי שאתם יכולים, ואם אתם לא מצליחים, קחו חבר, קולגה, בן משפחה, את הבן של השכנה (אם הוא בגיל המתאים) שיעשה את זה בשבילכם, ונסו לענות לעצמכם על השאלה הבסיסית והמהותית ביותר:

האם האתר שלי מספיק משכנע?

אני מזמינה את מי שטרם הצטרף אלי – להירשם באתר שלי

http://www.sharonkoren.co.il/

ולקבל מדי שבוע טיפ שיווקי חיוני שיעזור לכם להקפיץ את העסק שלכם קדימה.
וגם… מתנה! "כתיבה שכנועית במייל – איך להפוך מילים לכסף" – ספר אלקטרוני חשוב שילמד אתכם איך לכתוב ניוזלטרים יעילים ומוכרים.

 עד הפעם הבאה…