כשהתוכן פגש את העיצוב

רציתי לדבר היום על הרמוניה. הרי כל אחד מאיתנו שואף לקצת הרמוניה בחיים ואתם כבעלי עסק צריכים לשאוף לכזו גם בין העיצוב לתוכן שלכם (באינטרנט ומחוצה לו).

זה לא סוד שקיימת תחרות סמויה (ולעיתים גלויה) בין העיצוב לתוכן– מי הכי חשוב, מי המשפיע ביותר –
במיוחד בשל העובדה שהעיצוב והתוכן נוצרים עבורכם לרוב על ידי אנשים שונים.

ההרמוניה שבין התוכן לעיצוב

הקרב על הבכורה, בין הקנקן לבין מה שיש בו יכול לגרום לנו לבלבול גדול וליצור עבורינו חומרים שיווקיים בעלי יעילות נמוכה.

איך חוסר ההרמוניה באה לידי ביטוי בשטח? בדר"כ על ידי אתרים עמוסים לעייפה שמכילים כל כך הרבה אלמנטים ש"מרוב עצים לא רואים את היער". באנרים בפלאש, כתוביות עולות, תמונות מתחלפות ואינסוף מסרים שהגולש הממוצע (וגם לא זה שמעליו) יוכל להפנים. או לחילופין עמודים מפוצצים במילים קטנות וצפופות ללא מרווחים בין השורות, ללא פסקאות או כותרות שגם בלופה יהיה ללקוח שלכם קשה לקרוא אותם.
אתרים עמוסים שכאלה נוצרים בדר"כ עם הרבה כוונה טובה אבל לרוב מקשים על הגולש את קליטת הטקסט השיווקי ויכולים להבריח אותו החוצה עקב עומס יתר.

אז איך מגיעים להרמוניה בין העיצוב לתוכן? יש כמה נקודות עליהן נצטרך להקפיד בזמן בניית האתר כדי להגיע למקסימום אפקטיביות בשילוב המנצח בין עיצוב נכון לתוכן משכנע:

  • עיצוב אתר וכתיבה שיווקית הם תהליכים שצריכים להתבצע במקביל (גם אם הם על ידי אנשי מקצוע שונים) ולתמוך האחד בשני מתוך כבוד הדדי ומרחב- הרי כל אחד מהם בנפרד אבוד בלי האחר.
  • כדאי לקפיד שלא להגיע אל הכותב השיווקי עם עיצוב מוכן במטרה לצקת פנימה את הטקסט – במסגרת המגבלות הקיימות. טקסט שיווקי שנאלץ להדחס בין חריצי המגבלות הקיימות לרוב לא ישרת את המטרה האמיתית לשמה הוא קיים.
  •  חשוב מאוד לתכנן מראש. ממש כמו שמתכננים בניין על הנייר לפני שמתחילים לבנות אותו בשטח. כדאי לעשות רשימה של כל התוכן שאנחנו רוצים שיכנס לאתר, להחליט באיזו חלוקה הוא יוצג (תפריטים, מיקומים) ועל זה להתחיל לתכנן את העיצוב.
  • רצוי לכתוב את הטקסט השיווקי שיהיה קל ופשוט לקריאה.לחלק אותו לפסקאות, להשתמש בבולטים, בכותרות משנה ולבחור בפונט אנושי לעין בלתי מזויינת.
  • כדאי להמנע מ- Header (הבאנר עליון באתר המכיל את הלוגו) גדול מדי שיתפוס לנו חצי מסך. הוא יכול להיות מרשים אבל אם הוא לא פונקציונאלי ללקוחות שלנו, ולא נותן להם כל אינפורמציה עלינו או על המוצר שלנו, הוא יגרום  לגלילה מיותרת על מנת להגיע למידע שהם באמת מחפשים – במקום שיקפוץ להם לעיניים, ויקשה עליהם את ההתרשמות הראשונית מהאתר.
  • והכי חשוב! כדאי לספק ללקוח שמגיע לאתר שלנו את המרחב והריכוז לקרוא ולקלוט את התכנים. סביבת עיצוב עמוסה ומלאת אלמנטים זזים לא תאפשר ללקוח שלכם להבין עד הסוף את המסרים השיווקיים.

איזון נכון והתאמה בין עיצוב לתוכן יוליד אתר (וכל חומר שיווקי אחר) אפקטיבי, משכנע, שמאפשר ללקוח שלכם להפנים את המסרים השיווקיים ולהשתכנע לקנות מכם או לפנות אליכם.

אני מאחלת לכולנו יום מאוזן והרמוני.

אני מזמינה את מי שטרם הצטרף אלי – להירשם באתר שלי

http://www.sharonkoren.co.il/

ולקבל מדי שבוע טיפ שיווקי חיוני שיעזור לכם להקפיץ את העסק שלכם קדימה.
וגם… מתנה! "כתיבה שכנועית במייל – איך להפוך מילים לכסף" – ספר אלקטרוני חשוב שילמד אתכם איך לכתוב ניוזלטרים יעילים ומוכרים.

עד הפעם הבאה…

שרון