האיכות הבלתי נסבלת של הכמות…

בהמשך לפוסט הקודם – בו דיברנו על מה קורה כשאנחנו מגיעים למקום הראשון בגוגל אבל הלקוחות בכל זאת לא פונים אלינו, הנה עוד נושא חשוב ששווה לדבר עליו ולעשות בו קצת סדר והוא – מאמרי תוכן באתר שלנו.

מאמרי תוכן בקילו


כולנו יודעים שכדי שגוגל יאהב את האתר שלנו כדאי שיהיה בו הרבה תוכן. לכן אנחנו (לפחות רובנו) משתדלים למלא את האתר בתוכן איכותי ורלוונטי שיעשה בשבילנו עבודה אפקטיבית כפולה – פעם אחת מול הלקוחות שלנו ופעם נוספת מול גוגל.

הבעיה התחילה איפה שהוא בדרך, כשמישהו (שלא סיפרו לו על שיווק) הפיץ את הבשורה – שכדי למלא את האתר במאמרים, אפשרי וכלכלי יותר למלא אותו במאמרים נטולי ערך ואיכות ובעיקר זולים מאוד או כמו שאני קוראת להם – מאמרים בקילו. והדרישה היא פשוטה: "המאמרים לא צריכים להיות טובים, העיקר שיהיו הרבה ועם כמה שיותר מילות מפתח – זה רק בשביל גוגל".

למעשה מדובר לרוב בערמה של מאמרים שמכילה בעיקר המון מילות מפתח ומעט מאוד תוכן איכותי ושימושי – ועולה לבעל העסק באופן יחסי מעט כסף.
ואני אומרת…. מאמרי התוכן האלה לא נמצאים בכספת חבויה, מחכים להם בשקט בחושך (פולנים כאלה) לגוגל הנחמד והטוב שיעשה עימם חסד, המאמרים האלה מוצגים אחר כבוד ישירות – ללקוחות הפוטנציאלים שלנו!

חברים יקרים, הרי אתרים מלאים בתוכן הם אכן אתרים שגוגל מצ'פר ומקדם למקומות טובים יותר, וכשאנחנו במקומות הטובים, מי שמחפש אותנו וגם מוצא (במקומות הראשונים) הם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו! שקוראים את אותם מאמרי תוכן  בגרוש – ועל פיהם מחליטים אם (לא) לפנות אלינו או (לא) לקנות מאיתנו.
המאמרים האלה הם בשבילם לא פחות מבשביל גוגל – ולדעתי  – הרבה יותר!
לפי המאמרים האלה הלקוחות שלנו יכולים בהחלט לבצע את ההחלטה אם לקחת את השירותים שלנו כי נתנו להם ערך משמעותי, אינטליגנטי ואיכותי או לטוס למתחרים שלנו כי קנינו עבורם 100 מאמרים בשקל ושלושים בלבד.

הרי כל אחד מאיתנו, בעלי העסק הפרטי – הקטן והגדול יודעים שהלקוח – הוא הדבר הכי חשוב. בשבילו אנחנו קיימים, למענו אנחנו עמלים ועבורו אנחנו כותבים, מעצבים ומפרפרים. וכמו עמוד הבית ועמודי המוצרים שלנו, גם המאמרים באתר האינטרנט שלנו צריכים להכתב בצורה היעילה והאיכותית ביותר שתשרת את הלקוח שלנו בדרך הטובה ביותר.

אגב, גם גוגל כבר לא מתספק בגיבוב בלתי הגיוני של מילות מפתח, גוגל דורש מאתנו היום להיות הרבה יותר רלוונטיים ללקוחות שלנו, להראות גיוון בנושאים שאנחנו מספקים להם ולכן גם עבורו מאמרים בגרוש לא יעבדו.

ולסיכום: הטקסטים השיווקיים שלנו הם כרטיס הביקור שלנו, השיחה שאנחנו מנהלים עם הלקוח הפוטנציאלי וההזדמנות היחידה אולי, לעשות עליו רושם טוב, לשכנע אותו ולמכור לו. כדאי להשקיע בתוכן טוב ואיכותי, בין אם הוא בדפי האתר, במאמרים, בניוזלטרים או בכל דבר אחר – תוכן מהסוג ההפוך יכול ועשוי לעשות לנו יותר נזק מתועלת.

איש חכם שאני מכירה ואוהבת אומר : "אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני…"
ואני מוסיפה: אל תתנו לכמות להטעות אתכם, תתנו לאיכות לקדם אתכם.

אני מזמינה את מי שטרם הצטרף אלי – להירשם באתר שלי

http://www.sharonkoren.co.il/

ולקבל מדי שבוע טיפ שיווקי חיוני שיעזור לכם להקפיץ את העסק שלכם קדימה.
וגם… מתנה! "כתיבה שכנועית במייל – איך להפוך מילים לכסף" – ספר אלקטרוני חשוב שילמד אתכם איך לכתוב ניוזלטרים יעילים ומוכרים.

 עד הפעם הבאה…

2 תגובות
  1. אלייזה אייל
    אלייזה אייל אומר:

    היי.
    מאמר כמו שאני אוהב,איכותי….
    חבל שקיבלתי מאנשים את הרושם שיותר חשובה הכמות של המאמרים ולא האיכות.
    מאמרים שאני קורא באתרי מאמרים, ממש לא רציניים ולא נכונים בכלל.
    שגוגל יעשה סדר.
    תודה

תגובות סגורות